عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.
  • شماره انتشار در روزنامه رسمی :17608
  • تاریخ انتشار در روزنامه رسمی :1384/5/19
  • شماره ابلاغ :85084/1901
  • تاریخ ابلاغ :1384/5/12
  • تعداد مواد:9
  • دستگاه مجری:[وزارتخانه‌ها ، سازمانها ، مؤسسات ، شرکتهاي دولتي ، شهرداريها ، بانکها و شرکتهاي بيمه ، نهادهاي انقلاب‌اسلامي و ساير دستگاههايي که از بودجه عمومي دولت استفاده مي‌کنند]
مصوبه‌‌ شوراي عالي اداري مورخ 1384/5/4

« نظامنامه مديريت پاسخگويي به شكايات مردم»

شوراي عالي اداري در يكصدو بيست و هشتمين جلسه مورخ 1384/5/4 بنابه‌‌پيشنهاد مشترك مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهادرياست‌جمهوري و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و به منظور ارتقاء سطح پاسخگويي دستگاههاي اجرايي، نظامنامه مديريت پاسخگويي به شكايات مردم ار دستگاههاي اجرايي را به شرح ذيل تصويب نمود.

ماده 1ـ تعاريف: پاسخگويي: عبارت است از پذيرش مسئوليت نتايج و پيامدهاي حاصل [...ادامه]

ماده 2ـ اهداف: ـ ارتقاء سطح پاسخگويي دستگاههاي اجرايي به مردم. [...ادامه]

ماده 3ـ فرايند پاسخگويي: پاسخگويي به شكايات مردم در چهارسطح شهرستان، استان، دستگاه و سطح [...ادامه]

ماده 4ـ فرايند گزارش‌دهي: دستگاههاي اجرايي در كليه سطوح موظفند گزارشات دوره‌اي، به همراه طبقه‌بندي [...ادامه]

ماده 5 ـ سازمان كار: 5 ـ1ـ سياستگذاري، هدايت، تصويب مقررات و ضوابط لازم [...ادامه]

ماده 6 ـ وظايف دستگاه‌ها: 6 ـ1ـ كليه دستگاه‌ها در تمامي سطوح و استانداري‌ها [...ادامه]

ماده 7ـ ساير موارد: 7ـ1ـ شكايات مربوط به رؤساي واحدهاي اجرايي در شهرستان [...ادامه]

ماده 8 ـ استفاده از نتايج: 8 ـ1ـ ارزيابي عملكرد سالانه دستگاه‌هاي اجرايي. [...ادامه]

ماده 9ـ سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور مسؤوليت نظارت بر حُسن اجراي اين مصوبه و [...ادامه]

[امضاء]معاون رييس جمهور و دبير شوراي عالي اداري ـ حميد شركاء