ماده 6 ـ
وظايف دستگاهها:
6 ـ1ـ كليه دستگاهها در تمامي سطوح و استانداريها در سطح استان موظف هستند برنامه ديدار عمومي با مردم را در روز و زمان مشخص تعيين و از طريق رسانههاي گروهي به اطلاع مردم برسانند.
6 ـ2ـ دستگاههاي اجرايي موظفند در اجراي طرح تكريم مردم و جلب رضايت ارباب رجوع و بهبود روند ارتباط با مردم، اقدامات در خصوص تدوين استانداردهاي ارايه خدمات شامل كيفيت، كميت، زمان و هزينه را به انجام رسانيده و به نحو مقتضي بهاطلاع مردم برسانند.
6 ـ3ـ دستگاههاي اجرايي كشور موظفند در صورت دريافت هرگونه پيشنهاد آن را به نظام پذيرش و بررسي پيشنهادات دستگاه ارسال داشته و در صورت دريافت گزارشات، سازمانهاي نظارتي مربوطه را مطلع سازند. در اين صورت ارسال نامه تشكر بر اساس فرايند تعريف شده در اين نظامنامه الزامي است.
6 ـ4ـ كليه دستگاههاي اجرايي كشور موظفند شكايات مربوط به كاركنان را بههيأتهاي رسيدگي به تخلفات اداري ارجاع نمايند و در صورت نياز به تعيين ميزان خسارت وارده به مردم لازم باشد شكايت به مراجع قضايي ارسال گردد در هر حال فرد شاكي بايد از روند پيگيري شكايت خود مطلع گردد.
6 ـ 5 ـ كليه دستگاههاي اجرايي موظفند از محل بودجه سالانه خود نسبت به تجهيز واحدها و دفاتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات به نيروي انساني متخصص و سيستمهاي رايانهاي و نرمافزاري اقدام نمايند.
6 ـ6 ـ كليه دستگاههاي اجرايي در تمامي سطوح دستگاهي، استاني و شهرستاني موظفند به نحو مقتضي از طريق جايگاه اينترنتي خود و يا واحدهاي ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات و عناوين مشابه، فرم شماره 1 را در اختيار مردم قرار دهند.
6 ـ7ـ كليه دستگاههاي اجرايي موظفند با تغيير عنوان يكي از پستهاي واحدهاي استاني، امور مربوط به بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات را مطابق با ضوابط سازماندهي واحدهاي ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارتخانهها و مؤسسات دولتي (بخشنامه شماره 35665/1801 مورخ 1382/3/4 سازمان مديريت و برنامهريزي كشور) انجام دهند.