ماده 4ـ
فرايند گزارشدهي: دستگاههاي اجرايي در كليه سطوح موظفند گزارشات دورهاي، به همراه طبقهبندي شكايات، تجزيه و تحليل عوامل شكايت برانگيز و ارايه راهحلهايي جهت كاهش شكايت و نيز اقدامات انجام شده را به ترتيب زير تهيه نمايند:
4ـ1ـ هريك از فرمانداريها و واحدهاي اجرايي شهرستاني ميبايست گزارشات سهماهه را در پايان هر فصل بر اساس فرم شماره 2 تهيه و به استانداري و واحدهاي اجرايي استان ارسال نمايند.
4ـ2ـ هريك از واحدهاي اجرائي استاني ميبايست گزارشات شش ماهه را در پايان هر نيمسال بر اساس فرم شماره 3تهيه و به واحدهاي ارزيابي عملكرد و پاسخگويي بهشكايت دستگاه و استانداري ارسال نمايند.
4ـ3ـ واحدهاي ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات استانداريها ميبايست گزارشـات شش ماهه را در پايان هر نيمسـال بر اسـاس فرم شمـاره 4 تهيـه و جهت تصميمگيري لازم به شوراي برنامهريزي توسعه استان ارسال نمايند.
4ـ4ـ هريك از استانداريها ميبايست گزارشات شش ماهه را در پايان هر نيمسال براساس فرم شماره 5 تهيه و به مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهاد رياست جمهوري ارسال نمايند.
4ـ 5 ـ دفاتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات دستگاهها ميبايست گزارشات شش ماهه را در پايان هر نيمسال بر اساس فرم شماره 6 تهيه و به شورا/كميسيون تحول اداري دستگاه و مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهادرياست جمهوري ارسال نمايند.
4ـ6 ـ مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهادرياستجمهوري ميبايست هر شش ماه، گزارش جامع تحليلي را پس از تلفيق گزارشات ارسال شده از جانب دستگاهها و استانها بر اساس فرم شماره 7 تهيه و همراه با ارزيابي و رتبهبندي دستگاهها و بيان پيشنهادات و راهكارهاي لازم به رئيس جمهور و هيأت دولت و جهت طرح در شوراي عالي اداري به سازمان مديريت و برنامهريزي كشور ارسال نمايد.