-
شماره ابلاغ :8/4947/120
-
تاریخ ابلاغ :1385/7/10
-
تعداد مواد:7
مصوبه
شوراي عالي آموزش و پرورش
مورخ 1385/4/13
مصوبه هفتصد و سي و چهارمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مورخ 1385/4/13 آييننامه آموزش و پرورش تلفيقي ـ فراگيرکودکان و دانشآموزان با نيازهاي ويژه
مقدمه:
مدرسه پس از خانواده مهمترين نهادي است که به کودکان ميآموزد چگونه باهم و در کنار هم زندگي کنند، چگونه با يکديگر در فعاليتهاي مشترک همکاري داشته باشند و چگونه به رفع نيازهاي يکديگر اقدام نمايند. ممکن است دانشآموزان يک مدرسه همانند افراد اجتماع در رنگ پوست، نژاد، زبان و خصوصيات جسمي يا توانايي ذهني متفاوت باشند، اما اين تفاوتها نبايد موجب کنار گذاشته شدن آنها از برنامههاي آموزشي شود.
در آموزش بايد به توانمنديها و نيازهاي همه دانشآموزان توجه شود و برنامه آموزشي مدرسه و کلاس درس مبتني بر اين تفاوتها تنظيم شود. رويکرد آموزش تلفيقي ـ فراگير حرکتي در راستاي عدالت آموزشي، يکپارچهسازي و برنامه آموزش براي همه است.