عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.
مصوبه‌‌ مورخ 1385/1/1

ماده 1 تعريف ـ

آموزش تلفيقي ـ فراگير روشي است که در آن دانش‌آموز با نيازهاي ويژه در کلاسهاي آموزش و پرورش عادي در کنار دانش‌آموزان ديگر با استفاده از خدمات معلمان مرجع به عنوان تسهيلگر مشغول به تحصيل مي‌شود. به تدريج اين نوع آموزش از تلفيقي به فراگير جهت داده مي‌شود تا نياز به معلمان مرجع کاهش يابد.
تبصره1ـ دانش‌آموزان گروههاي آسيب‌ديده بينايي، آسيب‌ديده شنوايي، آسيب‌ديده جسمي ـ حرکتي، داراي هوش مرزي (ديرآموز)، دانش‌آموزان با مشکلات ويژه يادگيري، مشکلات رفتاري ـ هيجاني (خفيف تا متوسط) که توسط پايگاه سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنايي شناسايي مي‌شوند تحت پوشش اين روش قرار مي‌گيرند.
تبصره2ـ شيوه‌نامه اجرايي مربوط به اين مصوبه و شاخص‌هاي شناسايي و انتخاب دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه موضوع اين آيين‌نامه توسط سازمان آموزش و پرورش استثنايي و باهمکاري معاونت‌هاي ذيربط تهيه و ابلاغ مي‌شود.
تبصره3ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است با تدوين استانداردها و شاخص‌هاي موردنياز نسبت به ايمني و مناسب سازي فضاهاي مدارس و کلاس‌ها و برگزاري جلسات آموزش جبراني و استمرار خدمات سلامت و توانبخشي و رفاهي براي حضور دانش‌آموزان داراي نيازهاي ويژه با همکاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و سازمان بهزيستي اقدام نمايد.