عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.

ماده4ـ حق برخورداري از اِعمال بيطرفانه قوانين و مقررات

1ـ بخشنامهها، دستورالعملها و مکاتبات اداري در دستگاههاي اجرايي، بايد به گونهاي تنظيم و ابلاغ شوند که براي مردم ساده، شفاف و قابل دسترس بوده و از هر گونه تبعيض در ابلاغ و اجراي بخشنامهها، شيوهنامهها، تصميمات و دستورات اداري نسبت به مردم اجتناب شود. بديهي است رفتار متفاوت حمايتي که بر مبناي معلوليت، سالمندي يا ساير وضعيتهاي نوعاً قابل توجيه صورت ميگيرد، تبعيض محسوب نميشود.
2ـ دستگاههاي اجرائي مجاز به مطالبه مدارک يا اطلاعاتي، اضافه بر آنچه در قوانين و مقررات پيشبيني شده از مراجعين نيستند و نبايد هزينهاي، بيش از آنچه در قوانين و مقررات تصريح گرديده دريافت کنند. در مواردي که مطابق مقررات، بايد هزينهاي دريافت شود، مراتب با ذکر مستند قانوني به مراجعين اعلام گردد.
3ـ دستگاههاي اجرائي بايد وظايف خود را در مدت زمان تعيين شده در قانون يا مقررات مصوب انجام دهند و چنانچه در قانون و مقررات مربوط، زمان معين نشده باشد، زمان مناسب براي هر يک از خدمات را تعيين و از قبل به مراجعين اطلاعرساني کنند.
4ـ دستگاههاي اجرائي بايد دانش و مهارت تخصصي لازم و همچنين رعايت انضباط اداري و حقوق شهروندي مرتبط با وظايف و اختيارات را به همه کارکنان خود آموزش دهند.
5 ـ مديران و مراجع اداري بايد تصميمات خود را بر اساس ادله معتبر اتخاذ كرده و استدلالها و استنادهاي قانوني مورد استفاده در اعلام تصميم خود را بيان کنند.
6 ـ پذيرش هرگونه درخواست حضوري خدمات اداري از سوي مردم توسط مديران و کارکنان دستگاههاي اجرايي، صرفاً در محيط و ساعات اداري قابل پذيرش است. از پذيرش درخواستها در خارج از محيط يا ساعت غير اداري، بايد اکيداً اجتناب شود.
7ـ مراجع اداري و مديران دستگاههاي اجرايي بايد قابل تجديدنظر بودن تصميمات خود، مرجع، مهلت و نتيجه تجديدنظر را در تصميمات خود اعلام کنند.