عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.

ماده35ـ

ارزشيابي دانش‌آموزان در هر درس با هدف‌هاي مشخص شده زير، به سه صورت ورودي (آغازين)، تکويني (مستمر) و پاياني (تراکمي) انجام مي‌شود :
الف ـ ارزشيابي ورودي (آغازين): به منظورآگاهي از توانايي‌ها و آمادگي‌هاي قبلي دانش‌آموز براي ورود مناسب به فرآيند تعليم و تربيت و جبران نارسائي‌ها و کاستي‌هاي احتمالي دانش‌آموز در آغاز سال‌تحصيلي توسط معلمان انجام مي‌شود.
ب ـ ارزشيابي تکويني (مستمر): به منظور تقويت اعتماد به نفس، تحکيم آموخته‌هاي دانش‌آموز، بهبود فرآيند تعليم و تربيت، آگاهي معلمان از نقاط قوت و ضعف درسي و نحوه عملکرد دانش‌آموزان و پرورش روحيه تحقيق، تفکر، تلاش، ابتکار و فعاليت‌هاي گروهي، تدارک بازخورد مناسب به معلمان، دانش‌آموزان، اوليا و اتخاذ روش‌‎هاي مناسب انجام مي‌شود.
ج ـ ارزشيابي پاياني (تراکمي): به منظور حصول اطمينان از ميزان تحقق هدف‌هاي آموزشي و پرورشي و حصول اطمينان لازم براي احراز شرايط قبولي در هر درس انجام مي‌گيرد.