عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.

ماده34ـ

هدف‌هاي سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به شرح زير است:
1ـ دريافت بازخوردهاي موثر از ميزان کسب شايستگي‌ها و بهبود، هدايت و ارتقاي عملکرد تحصيلي دانش‌آموز در موقعيت‌هاي مختلف؛
2ـ تعيين ميزان پيشرفت آموزشي و پرورشي و تغييرات رفتاري دانش‌آموز و آگاه‌ کردن دانش‌آموزان و اولياي آنان از ميزان پيشرفت و عملکرد تحصيلي و تربيتي آنان؛
3ـ تشخيص نارسايي‌هاي يادگيري دانش‌آموز و تلاش براي رفع آنها؛
4ـ شناخت استعدادها، علائق و رغبت‌هاي دانش‌آموزان و هدايت آنان در زمينه شغلي و تحصيلي؛
5 ـ تقويت انگيزه، روحيه تلاش و ايجاد رقابتهاي سالم در دانش‌آموزان؛
6 ـ سنجش کيفيت و محتواي برنامه‌ها و عوامل مؤثر در آموزش از طريق تحليل نتايج ارزشيابي‌ها، به منظور يافتن نارسايي‌ها و رفع آن‌ها؛
7ـ حصول اطمينان از کسب شرايط لازم براي ارتقا به مراحل تحصيلي يا سطوح مهارتي بالاتر؛
8 ـ شناسايي نقاط قوت و ضعف و ارزيابي کارآيي نظام آموزشي، اصلاح فرآيندها و روش‌ها و زمينه‌سازي براي ارتقاي کيفيت آن.