ماده21-
جلسات هيئتمديره هر دو هفته يك بار در موعد و محل معيني كه قبلاً به تصويب هيئتمديره رسيده است، با حضور بيش از نصف اعضاي اصلي هيئتمديره تشكيل و رسميت مييابد و براي اتخاذ تصميم، رأي اكثريت اعضاي حاضر در جلسه ضروري است. منشي هيئتمديره بايد براي هر جلسه، صورت جلسهاي تنظيم و در آن، تاريخ، ساعت، محل تشكيل جلسه، اسامي حاضران، موضوعات مطرح شده در جلسه، خلاصه مذاكرات، مصوبات، اسامي و نظرات مخالف هر مصوبه را درج و به امضاي اكثريت اعضاي حاضر در جلسه برساند. صورت جلسه هيئتمديره حداقل در دو نسخه تهيه و بهترتيب تاريخ شمارهگذاري ميشود و يك نسخه از آن در تعاوني بايگاني شده و يك نسخه بايد به اداره تعاون تحويل شود.
تبصره1- جلسه هيئتمديره با دعوت كتبي رئيس يا نايب رئيس هيئتمديره يا مديرعامل و يا اكثريت اعضاي هيئتمديره تشكيل ميشود و بطور فوقالعاده نيز قابل تشكيل است.
تبصره2- اداره جلسه هيئتمديره با رئيس هيئتمديره و در غياب او با نايب رئيس هيئتمديره و در غياب اين دو با عضوي از اعضاي هيئتمديره است كه در همان جلسه با اكثريت آراي اعضاي حاضر انتخاب ميشود.
تبصره3- مقام دعوتكننده جلسه هيئتمديره بايد دعوتنامه تشكيل جلسه را كه حاوي موضوعات قابل طرح، محل، تاريخ و ساعت تشكيل جلسه است براي اعضاي هيئتمديره به طريق مورد نظر و نسخهاي از آن را به بازرس/ بازرسان ارسال نمايد. علاوه بر اين هر يك از اعضاي هيئتمديره ميتواند با ذكر موضوع و تاريخ و ساعت مورد نظر خود تقاضاي تشكيل جلسه را به تعاوني بدهد.
تبصره4- صرف ادعاي هر يك از اعضاي هيئتمديره مبني بر عدم دريافت دعوتنامه نميتواند تصميمات هيئتمديره را بياعتبار سازد، ولي هيئتمديره بايد بهدرخواست عضو مدعي، به موضوع رسيدگي و تصميم مقتضي اتخاذ كند. در صورت اثبات عدم دعوت، تصميمات اتخاذ شده فاقد اعتبار خواهد بود.