بسته اجرايي فرعي 3: حمل و نقل شهري
جدول 3 ـ1 ـ برنامههاي عملياتي و برش سالانه اهداف کمي
رديف
|
عناوين برنامههاي عملياتي
|
اهداف كمي در طول سالهاي برنامه
|
برش سالانه اهداف كمي
|
واحد
متعارف
|
سال پايه 1389
|
1390
|
1391
|
1392
|
1393
|
1394
|
جمع كل
|
1
|
توسعه ناوگان
حمل و نقل عمومي
|
افزايش سهم حمل و نقل عمومي از كل سفرهاي شهري از48% به75%
|
درصد
|
48
|
53
|
58
|
63
|
69
|
75
|
75
|
كاهش سن متوسط ناوگان حمل و نقل عمومي از8 سال به 5 سال
|
سال
|
8
|
5/0
|
5/0
|
5/0
|
5/0
|
1
|
5
|
2
|
اجرا و اصلاح شبكه معابر
|
درصد اجراي معابر به معابر طرح تفصيلي از 74% به 85 %
|
درصد
|
74
|
76
|
78
|
80
|
85
|
ـ
|
85
|
3
|
ايجاد مؤسسات خصوصي و تعاوني حمل و نقل
|
افزايش ظرفيت جابهجايي حمل و نقل خصوصي و تعاوني به كل حمل و
نقل از 30% به 75%
|
درصد
|
30
|
39
|
48
|
57
|
66
|
75
|
75
|
4
|
استفاده از فناوريهاي جديد در حمل و نقل عمومي
|
استفاده از سيستم پرداخت كرايه در شهرها از 10% به 60%
|
درصد
|
10
|
20
|
30
|
40
|
50
|
60
|
60
|
5
|
كاهشتعداد و شدت تصادفات و تلفات ناشي
از آن بر هر 10 هزار وسيله نقليه
|
كاهش رشد مرگ و مير ناشي از تصادفات رانندگي از 10% به 2%
|
درصد
|
10
|
4/8
|
8/6
|
2/5
|
6/3
|
2
|
2
|
6
|
استفاده از سيستمهاي هوشمند در كنترل ترافيك
شهري
|
افزايش تعداد تقاطعات مجهز به كنترلر هوشمند از 5% به 30%
|
درصد
|
20
|
26
|
32
|
38
|
44
|
50
|
50
|
7
|
ايمنسازي زير بناها و تسهيلات حمل و نقل
|
لحاظ كردن بخش ايمني حمل و نقل در مطالعات حمل و نقل و ترافيك
شهرها از 20% به 100%
|
درصد
|
20
|
36
|
52
|
68
|
84
|
100
|
100
|
8
|
كاهش آلودگي و مضرات زيست محيطي
|
لحاظ كردن مطالعات زيست محيطي در مطالعات حمل و نقل و ترافيك
شهرها از 50% به 100%
|
درصد
|
70
|
76
|
82
|
88
|
94
|
100
|
100
|
9
|
زير بناها و تسهيلات حمل و نقل
|
افزايش درصد سهم مشاركت دولت در ايجاد زير بناها و ارائه
تسهيلات
حمل و نقل از 50% به 75%
|
درصد
|
30
|
34
|
38
|
42
|
46
|
50
|
50
|