ماده18-
توضيح و تشريح اسناد به شرح زير انجام ميگيرد:
الف - چنانچه شركتكنندهاي دراسناد مناقصه/ مزايده، ابهام يا ايرادي مشاهده كند، ميتواند از سازمان توضيح بخواهد.
ب - توضيحات و پاسخ به پرسشهاي مناقصهگران/ مزايدهگران و همچنين در صورت تشكيل جلسه توضيح اسناد، رونوشت صورتجلسه آن و هر گونه تجديدنظر در اسناد مناقصه/ مزايده بايد با رعايت ماده (34) به طور يكسان در اختيار همه شركتكنندگان در مناقصه/ مزايده قرار داده شود.
تبصره - سازمان بايد اهتمام نمايد تا اسناد مناقصه/ مزايده از شفافيت لازم برخوردار بوده و عاري از ابهام باشد تا شركتكنندگان در مناقصه/ مزايده بتوانند با برداشت صحيح از اسناد مناقصه/ مزايده، قيمت و شرايط مالي پيشنهادي خود را در چارچوب شرايط مناقصه/ مزايده ارايه نمايند.