عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.

ماده1-

در اين آيين‌نامه اصطلاحات و عبارات زير در معاني مشروح مربوط به كار مي‌روند:
الف - قانون: قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان.
ب - انجمن: انجمن‌هاي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان موضوع ماده (9) قانون
ج - م-صرف‌كننده: هر شخص حقيقي يا حقوقي كه كالا يا خدمتي را خريداري مي‌كند.
د - تبليغ: انتشار هرگونه اطلاعات براي معرفي كالاها و خدمات مشمول اين آيين‌نامه از طريق رسانه‌ها از قبيل راديو، تلويزيون، شبكه‌هاي ماهواره‌اي، مطبوعات، سينما، اينترنت، اينترانت، شبكه‌هاي صوتي و تصويري سازماني، كارنما، نمايشگاه، اسلايد، بانك‌هاي اطلاعات، سامانه پيام كوتاه، تابلوي سردرب واحد صنفي و توليدات چاپي نظير برگه‌هاي آگهي نما، برگه‌هاي تبليغاتي، دفترك، دفترچه‌هاي راهنما، بسته‌بندي، برچسب، كارت معرفي، و آگهي ‌نامه.
ه- - تبليغ خلاف واقع: تبليغ حاوي اطلاعات نادرست كه موجب فريب يا اشتباه مصرف‌كننده كالا و خدمات شود.
و - سفارش‌دهنده: شخص حقيقي يا حقوقي كه ساخت يا پخش و نشر تبليغ را سفارش مي‌دهد.
ز - سازنده آگهي: هر يك از كانون‌هاي آگهي و تبليغاتي موضوع آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه كار و فعاليت كانون‌هاي آگهي و تبليغاتي - مصوب 1358 -