عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.

ماده13ـ

وزارت فرهنـگ و ارشاد اسلامي مكلف است به منـظور ترويج فرهنگ اسلامي ـ ايراني و توسعه رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال در كشور، با رعايت قوانين موضوعه و از محل اعتبارات مربوط، اقدامات ذيل را انجام دهد:
الف ـ حمايت از تهيه و انتشار رسانه‌هاي ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از تهيه و انتشار بسته‌هاي نرم‌افزاري رسانه‌اي مروج فرهنگ اسلامي ـ ايراني يا مؤثر در ارتقاي اطلاعات و آگاهي‌هاي عمومي.
2ـ حمايت از انتشار رسانه‌هاي بر خط مروج فرهنگ اسلامي ـ ايراني يا مؤثر در ارتقاي اطلاعات و آگاهي‌هاي عمومي و دانش و مهارت‌هاي تخصصي.
ب ـ حمايت از ايجاد، توسعه و استمرار فعاليت رسانه‌هاي كاربر محور غيردولتي تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.
پ ـ حمايت از توسعه زيرساخت‌هاي تهيه و نشر رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از ايجاد، توسعه و استمرار فعاليت شهرك‌ها و مراكز توانمندسازي (رشد) تخصصي رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري ديجيتال.
2ـ حمايت از ايجاد، توسعه و استمرار فعاليت بخش‌هاي ويژه رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال در پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد.
3ـ حمايت از تأمين بسته‌هاي نرم‌افزاري رسانه‌پرداز و ساير ابزارهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري تهيه و نشر رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
4ـ حمايت از توليد، انتشار و ترويج كاربري سامانه‌هاي مبتني بر خط و زبان فارسي و تاريخ هجري شمسي.
5 ـ حمايت از ايجاد و توسعه مراكز غيردولتي ارائه خدمات تخصصي براي تهيه و نشر رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
6 ـ حمايت از خريد خدمات مراكز داده (IDC) براي رسانه‌هاي برخط داخلي.
7ـ حمايت از ايجاد و فعاليت مراكز داده (IDC) براي بخش فرهنگ.
ت ـ حمايت از ارتقاي دانش و مهارت‌هاي تخصصي در زمينه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از انجام فعاليت‌هاي پژوهشي راهبردي در بخش غيردولتي در حوزه رسانه‌ها، آثار فرهنگي و هنري ديجيتال.
2ـ حمايت از طرح‌هاي تحقيق و توسعه كاربردي داراي خروجي قابل اجرا در بخش غيردولتي در حوزه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
3ـ حمايت از برگزاري تورهاي داخلي و خارجي، كارگاه‌ها و دوره‌هاي آموزشي تخصصي در زمينه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
ث ـ حمايت از توسعه فرهنگ بهره‌گيري مناسب از آثار و محصولات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از تهيه و انتشار محتوا و آثار فرهنگي و هنري در زمينه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال و فرهنگ بهره‌گيري از آن‌ها.
2ـ برگزاري سالانه جشنواره ملي و بين‌المللي فرهنگ، هنر و رسانه ديجيتال.
3ـ حمايت از برگزاري مسابقات، جشنواره‌ها، نمايشگاه‌ها و بازارچه‌هاي ملي و منطقه‌اي در زمينه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
4ـ حمايت از تهيه و پخش برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني در زمينه ارتقاي فرهنگ و آگاهي عمومي و دانش و مهارت‌هاي تخصصي حوزه رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال.
5 ـ حمايت از ايجاد و توسعه خانه‌هاي فرهنگ ديجيتال و مجتمع‌هاي فرهنگي ديجيتال در سراسر كشور.
6 ـ خريد نسخه‌هاي آثار و محصولات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي فاخر ديجيتال و اهداي آنها به خانه‌هاي فرهنگ ديجيتال، مجتمع‌هاي فرهنگي ديجيتال، كتابخانه‌هاي عمومي، ساير مراكز فرهنگي و مخاطبين خاص داخلي و خارجي.
ج ـ حمايت از توسعه اقتصاد رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از ايجاد و توسعه سامانه‌هاي فروش آثار، محصولات و خدمات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال.
2ـ حمايت از خريد آثار، محصولات و خدمات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال از طريق صدور و توزيع كارت‌هاي الكترونيك تخفيف خريد آثار و خدمات يادشده ميان آحاد مختلف جامعه.
3ـ اعطاي تسهيلات مالي و اعتباري از محل وجوه اداره شده و ساير منابع براي ايجاد، ارتقا، توسعه و استمرار فعاليت رسانه‌ها، آثار، محصولات و واحدهاي فرهنگي ديجيتال و مراكز، خدمات و ابزارهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مرتبط.
4ـ پرداخت بخشي از سود و كارمزد تسهيلات اعطايي براي پديد آوردن يا ارتقاي آثار فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال و برپا نمودن يا توسعه سامانه‌ها يا واحدهاي فرهنگي ديجيتال داراي توجيه اقتصادي.
چ ـ حمايت از صادرات و حضور اثرگذار رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال داخلي در خارج از كشور، شامل:
1ـ حمايت از برگزاري بازارچه‌ها و نمايشگاه‌هاي رسانه‌ها و آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال به ويژه در كشورهاي حوزه تمدن ايراني ـ اسلامي.
2ـ حمايت از حضور دست اندركاران رسانه‌ها و آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال داخلي در بازارچه‌ها، نمايشگاه‌ها، همايش‌ها، مسابقات و جشنواره‌هاي خارج از كشور.
3ـ حمايت ويژه از تهيه و نشر رسانه‌هاي برخط و بسته‌هاي نرم‌افزاري رسانه‌اي مروج فرهنگ اسلامي ـ ايراني به زبان‌هاي خارجي.
4ـ اعطاي جوايز و مشوق‌ها در ازاي صادرات آثار، محصولات و خدمات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال.
5 ـ اعطاي جوايز و مشوق‌ها در ازاي مخاطبين خارجي رسانه‌هاي برخط داخلي.