رأي هيأت عمومي
اولاً، با توجه به وحدت موضوع شکايت و خواسته شاکيان و اسناد و مدارک و احکام و مقررات قانوني مربوط وجود تناقض بين دادنامه شماره 1115 مورخ 1386/8/9 شعبه بيست و سوم ديوان مبني بر ورود شکايت شاکي به خواسته تبديل وضع استخدامي از قراردادي به رسمي با دادنامههاي صادره از شعبه سي و دوم ديوان مشعر بر رد شکايت شاکيان در همان زمينه محرز است. ثانياً، حکم مقرر در تبصره 2 ماده 7 قانون تعديل نيروي انساني مصوب 1366 مصرح در جواز تبديل وضع مستخدمين پيماني به رسمي با رعايت شرايط قانوني است و تسري آن به مستخدمان قراردادي مجوز قانوني ندارد و طبق تبصره الحاقي به ماده 2 آييننامه مالي، معاملاتي، استخدامي و نظام پرداخت سازمان تعزيرات حکومتي موضوع تصويبنامه شماره 52388/ت25973 هـ مورخ 1381/12/24 هيأت وزيران به سازمان تعزيرات حکومتي اجازه داده شده است که مستخدمين تماموقت واجد شرايط خود را با داشتن حداقل مدرک کارداني و دو سال سابقه خدمت تا تاريخ 1381/12/24 که در تصويبنامه شماره 28064/ت29299هـ مورخ 1383/5/26 هيأت وزيران به متن تبصره فوقالذکر اضافه شده است، به مستخدم رسمي تبديل کند. نظر به اينکه شاکيان پروندههاي فوقالذکر فاقد مدرک تحصيلي کارداني بودهاند تبديل وضع استخدامي آنان از قراردادي به رسمي موافق مقررات فوقالذکر نبوده است و دادنامههاي صادره از شعبه سي و دوم ديوان مبني بر رد شکايت شاکيان به خواسته تبديل وضع از قراردادي به رسمي به جهت مذکور موافق اصول و موازين قانوني ميباشد. اين رأي به استناد بند 2 ماده 19 و ماده 43 قانون ديوان عدالت اداري براي شعبه ديوان و ساير مراجع اداري ذيربط در موارد مشابه لازمالاتباع است.
هيأت عمومي ديوان عدالت اداري
معاون قضائي ديوان عدالت اداري ـ مقدسيفرد