ماده 12ـ
مديران بايگاني راكد مراجع قضايي، حداقل يك ماه قبل از اتمام موعد سي سال مقرر در قانون، به ترتيب تاريخ ورود، پرونده را به اتفاق كارشناسان اداره اسناد و بايگاني راكد بررسي نموده مطابق مقررات اين آييننامه و دستورالعملهاي هيأت تشخيص مركزي اوراق و اسنادي كه نگهداري آنها ضروري است مشخص نموده سپس مشخصات اين اوراق و اسناد را در « فرم مخصوص بايگاني راكد» درج و پس از تأييد رئيس حوزه قضايي يا مسؤولان مراجع قضايي ديگر يا جانشين آنها به پيوست فرم مشخصات پرونده و در صورتنياز و تشخيص مسؤولان قضايي مذكور در بالا همراه اصل پرونده به هيأت تشخيص استان ارسال نمايند.
تبصره ـ فرم مخصوص بايگاني راكد كه بايد توسط اداره اسناد و بايگاني راكد قوه قضاييه تهيه شود در چهار نسخه تنظيم خواهدشد كه يك نسخه آن در سوابق بايگاني راكد حفظ و بقيه به هيأت تشخيص استان ارسال ميشود.