عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.
مصوبه‌‌ مورخ 1385/1/1

الف ـ

سياستهاي حمايتي و تشويقي وزارت بازرگاني از صادرات غيرنفتي در سال 1385 به شرح ذيل تعيين مي‌شود:
1ـ پوشش بخشي از هزينه‌هاي بازاريابي بنگاههاي صادراتي و صندوقهاي غيردولتي توسعه صادرات و تشكلهاي صادراتي.
2ـ پرداخت بخشي از هزينه‌هاي حمل و نقل آن گروه از كالاهاي صادراتي كه هزينه حمل و نقل در قيمت تمام شده آنها تأثير قابل ملاحظه دارد.
3ـ پرداخت بخشي از هزينه‌هاي بسته‌بندي آن دسته از كالاهاي صادراتي كه منجر به ارزش افزوده قابل ملاحظه در آنها مي‌شود.
4ـ پوشش بخشي از هزينه‌هاي حضور بنگاههاي توليدي و صادراتي در نمايشگاهها و سمينارهاي تخصصي خارج از كشور.
5 ـ تشويق شركتهاي بزرگ و توانمند صادراتي.
6 ـ پوشش هزينه‌هاي تبليغات عام محصولات صادراتي در خارج از كشور در گروههاي كالايي و خدماتي.
7ـ پوشش بخشي از هزينه‌هاي ثبت محصول و يا شركت در بازارهاي خارجي با هدف صادرات.
8 ـ پوشش بخشي از هزينه‌هاي ايجاد زيرساختهاي صادراتي از جمله پايانه‌هاي صادراتي و اسكله‌هاي صادراتي.
9ـ پوشش بخشي از هزينه‌هاي مربوط به ارتقاي كيفيت محصولات صادراتي از جمله اخذ گواهينامه‌هاي معتبر صادراتي و رعايت استانداردهاي مربوط.
10ـ كمك به توسعه صادرات خدمات فني و مهندسي از قبيل پرداخت جايزه و كمك به خريد اسناد مناقصه.
11ـ كمك به توسعه صادرات محصولات و خدمات با فناوري بالا.
12ـ پوشش بخشي از هزينه‌هاي هيئتهاي تجاري هدفمند و تخصصي به خارج از كشور و يا ميزباني هيئتهاي تخصصي خريدار محصول از كشور.
13ـ پوشش بخشي از هزينه‌هاي بيمه صادراتي.
14ـ پوشش بخشي از هزينه‌هاي مربوط به سود تسهيلات بانكي در بخش صادرات.
15ـ پوشش هزينه‌هاي مرتبط جهت‌گسترش خدمات اطلاع‌رساني و پروژه‌هاي تحقيقاتي مرتبط با صادرات.
16ـ پوشش بخشي از هزينه‌هاي تحقيق و توسعه در سطوح ملي و منطقه‌اي در راستاي خلق مزيتهاي رقابتي جديد در عرصه صادرات.
17ـ كمك به ايجاد و تقويت دفاتر نمايندگيهاي سازمان توسعه تجارت به منظور ارائه خدمات مورد نياز به صادركنندگان.
18ـ كمك به ايجاد دفاتر تخصصي تشكلها و صندوقهاي غيردولتي توسعه صادرات در خارج از كشور جهت تسهيل امر بازاريابي.
19ـ كمك به اجراي برنامه‌هاي كارگروههاي توسعـه صـادرات استانها در قالب طرحهاي ملي استاني مرتبط با صادرات و متناسب با طرح آمايش سرزمين و توان منطقه‌اي.
20ـ تلاش و حمايت دفاتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در كليه كشورها براي توسعه صادرات‌كالا و خدمات و پيگيري رفع مشكلات صادركنندگان ايراني در بازارهاي هدف.
21ـ تلاش براي كاهش تعرفه ورود كالاهاي ايراني به بازارهاي هدف و نيز تنظيم موافقتنامه‌هاي تعرفه ترجيحي.
22ـ ساير طرحها و برنامه‌هاي مربوط به توسعه صادرات غيرنفتي كشور.