ماده 6 ـ
انواع مناقصه به شرح زير طبقهبندي ميشود:
الف) مناقصه از نظر مراحل بررسي به انواع زير طبقهبندي ميشود:
1ـ مناقصه يك مرحلهاي: مناقصهاي است كه در آن نيازي به ارزيابي فني بازرگاني پيشنهاد نباشد. دراين نوع مناقصه پاكتهاي پيشنهاد مناقصهگران در يك جلسه گشوده و در همان جلسه برنده مناقصه تعيين ميشود.
2ـ مناقصه دو مرحلهاي: مناقصهاي است كه به تشخيص كميسيون مناقصه، بررسي فني بازرگاني پيشنهادها لازم باشد. در اين مناقصه كميته فني بازرگاني موضوع ماده (11) تشكيل و نتايج ارزيابي فني و بازرگاني پيشنهادها را به كميسيون مناقصه گزارش ميكند و بر اساس اين آئيننامه برنده مناقصه تعيين ميشود.
ب) مناقصه از نظر روش دعوت به انواع زير طبقهبندي ميشود:
1ـ مناقصه عمومي: مناقصهاي است كه در آن فراخوان مناقصه از طريق آگهي عمومي به اطلاع مناقصهگران ميرسد.
2ـ مناقصه محدود: مناقصهاي است كه در آن به تشخيص و مسئوليت مدير عامل و يا نماينده وي، محدوديت برگزاي مناقصه عمومي با ذكر ادله تائيد شود.
تبصره ـ چنانچه مديرعامل يا مقام مجاز از طرف او انجام معاملهاي را از طريق مناقصه ميسر و به صلاح شركت نداند موضوع را كتباً با ذكر دلايل و توجيه كامل به هيات ترك تشريفات مناقصه جهت تصويب گزارش خواهد نمود.