5 ـ
به منظور تشويق و ترغيب دستگاه هاي دولتي براي استقرار نظام مديريت كيفيت و ارائه خدمات منطبق با استانداردهاي ملي كيفيت خدمات، اقدامات انگيزشي زير انجام خواهد شد:
1/5) هر ساله، جايزه كيفيت به دستگاه هايي كه خدمات خود را مطابق با استاندارد هاي اعلام شده ارائه مي دهند و همچنين دستگاه هايي كه بيشترين جهش را در طول سال در زمينه استقرار نظام مديريت كيفيت و رعايت استانداردها در ارائه خدمات داشته باشند اعطا مي گردد. اين جايزه، شامل امتيازات اداري و مالي كاركنان دستگاه (به صورت فردي يا گروهي)، لوح تقدير و تنديس كيفيت مي باشد كه حسب مورد با اولويت ضوابط مربوط، توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تنظيم و به تصويب مراجع ذيصلاح نظير شوراي امور اداري و استخدامي كشور، شوراي حقوق و دستمزد، هيأت وزيران و ساير مراجع مربوط رسيده و به مرحله اجراء گذاشته مي شود.
2/5) به منظور ارزيابي اصولي و شفاف عملكرد دستگاه ها در زمينه استقرار نظام مديريت كيفيت و ارتقاي كيفيت خدمات، سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ضوابط، شاخص ها و معيارهاي ارزيابي و اعطاي جوايز كيفيت را ظرف يكسال تدوين و ابلاغ مي نمايد.