ماده 21 ـ
اصول اسناد رسمي در صورت تقاضاي متعاملين به تعداد آنها تهيه ميشود و به هر حال يك نسخه اضافي تنظيم خواهدشد كه نسخه اخير بايد در دفترخانه نگهداري شود. متعاملين ميتوانند از اصول اسناد رونوشت يا فتوكپي اخذ نمايند. در مواردي كه نسبت به سند ادعاي جعل و يا ادعاي عدم مطابقت فتوكپي يا رونوشت يا اصل سند شده باشد دفاتر اسناد رسمي مكلفند به درخواست مراجع صالح قضائي اصل سند را لاك و مهر شده موقتاً به مرجع قضائي مذكور ارسال دارند و هرگاه مراجع مذكور ملاحظه دفتر را لازم بدانند ميتوانند آن را در محل دفترخانه ملاحظه كنند.