ماده 42 ـ
به منظور تسريع در اجراي طرحهاي بهسازي، نوسازي و توانمندسازي بافتهاي فرسوده شهري و سكونتگاههاي غيررسمي و به منظور تحقق مديريت هماهنگ، اقدامات زير صورت ميپذيرد.
1ـ دفاتر خدمات نوسازي محدودهها و محلات يادشده توسط بخش غيردولتي تحت نظارت شهرداريها تشكيل ميگردد. ساز و كار تشكيل، شرح خدمات و ضوابط مربوط ظرف دو ماه از ابلاغ اين آييننامه توسط وزارتخانههاي مسكن و شهرسازي و كشور تهيه و اعلام ميگردد. در طول دوران نوسازي كليه دستگاههاي اجرايي ميتوانند اختيارات خود را به دفاتر يادشده تفويض نمايند.
2ـ حقالامتياز آب، برق، گاز، تلفن و نظاير آن در محدودههاي مربوط پس از نوسازي و بدون دريافت حق نگهداري محفوظ بوده و دستگاه هاي ذيربط موظفند در اسرع وقت نسبت به برقراري و تامين خدمات مورد نياز و مازاد بر وضع قبل از نوسازي اقدام نمايند.
3ـ ادارات ثبت اسناد و املاك با اولويت و خارج از نوبت نسبت به انجام امور ثبتي مربوط به تجميع، تفكيك و افراز و صدور اسناد و نظاير آن اقدام مي نمايند.
4ـ هزينههاي بخش غيردولتي در جهت تامين خدمات و فضاهاي عمومي، فرهنگي و مذهبي در مناطق يادشده به عنوان هزينههاي قابل قبول مالياتي موديان خواهد بود.