ماده 69 ـ
تركيب، شرح وظايف و نحوه تشكيل جلسات كميسيون مزايده به شرح زير است:
الف ـ كميسيون مزايده از اعضاي زير تشكيل ميشود:
1 ـ بالاترين مقام دستگاه مزايدهگزار به عنوان رييس كميسيون مزايده
2 ـ بالاترين مقام مالي دستگاه مزايدهگزار
3 ـ بالاترين مقام تخصصي ذيربط دستگاه مزايدهگزار
ب ـ كميسيون مزايده با حضور هر سه نفر اعضاي مذكور رسميت داشته و تصميمات آن با رأي همه اعضا معتبر خواهد بود.
پ ـ دعوت از اشخاص ذيصلاح بدون حق رأي از سوي رييس كميسيون مزايده بلامانع است.
ت ـ وظايف كميسيون مزايده به شرح زير است:
1 ـ تشكيل جلسات كميسيون در موعد مقرر در اسناد مزايده
2 ـ گشودن پاكت اصلي و احراز وجود پاكتهاي تضمين، فني و مالي و قيمت پايه
3 ـ گشودن پاكت تضمين و احراز صحت و قابل قبول بودن محتواي آن طبق شرايط و اسناد مزايده. در صورت عدم انطباق تضمين ارائه شده با شرايط و اسناد مزايده، پاكت تضمين به همراه ساير پاكتهاي ناگشوده براي استرداد به ذينفع تحويل ميشود.
4 ـ گشودن پاكت توان فني و مالي و كنترل اوراق، اسناد و مدارك موجود
5 ـ تحويل پاكتهاي مربوط به توان فني و مالي واصله به بالاترين مقام كارگروه فني براي بررسيهاي لازم در كارگروه فني
6 ـ پاكت تضمين مزايدهگراني كه توان فني و مالي آنها توسط كارگروه فني تأييد نشود، به مزايدهگزار به منظور عودت به مزايدهگر تحويل داده ميشود.
7 ـ گشودن پاكت قيمت پايه و بررسي پيشنهاد به لحاظ كامل و قابل عمل بودن، داشتن امضاء، خوانا و غيرمشروط بودن قيمت پيشنهادي
8 ـ تعيين برنده و نفر دوم مزايده و عودت پاكت ساير مزايدهگراني كه پيشنهاد قيمت آنها پذيرفته نشده است.
9 ـ ضبط تضمين برنده مزايده در شرايط انصراف يا استنكاف وي از ادامه مراحل صدور مجوز و اعلام نفر دوم به عنوان برنده مزايده و ضبط تضمين نفر دوم در صورت انصراف يا استنكاف وي
10 ـ تنظيم صورتجلسه
11 ـ عودت تضمين شركت در مزايده نفر برنده و نفر دوم پس از تعيين تكليف مزايده
12 ـ تصميمگيري درباره تجديد يا لغو مزايده طبق مفاد اين آييننامه
13 ـ صيانت از پاكتهاي مزايدهگران از زمان اخذ تا تحويل به مزايدهگزار
ث ـ پس از اتمام مهلت تحويل اسناد مزايده و قبول پيشنهادها، جلسه كميسيون مزايده تشكيل و ظرف سي روز كاري برنده و نفر دوم مزايده تعيين خواهد شد.