ماده 69 ـ
سردفتر شاغل كه بازنشسته ميشود ميتواند شخص واجد صلاحيت طبق مقررات اين قانون را براي تصدي دفترخانه خود به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور معرفي كند. مدت لازم براي معرفي در مورد بازنشستگي الزامي دو ماه قبل از تاريخ بازنشستگي است و در غير اين مورد بايد معرفي مزبور ضمن تقاضانامه بازنشستگي بهعمل آيد. ورثه سردفتر متوفي كه حينالفوت شاغل بوده است تا شش ماه از تاريخ فوت سردفتر ميتوانند مجتمعاً بهترتيب فوق شخص واجد صلاحيت را معرفي كنند. در صورتي كه سردفتر يا وراث او در مهلتهاي مذكور شخص واجد صلاحيت معرفي نكنند، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ميتواند تصدي دفترخانه را با رعايت مقررات اين قانون به شخص واجد شرائط ديگري واگذار نمايد.