-
-
یادداشت:بند 7 ماده 66 به موجب ماده 1 قانون اصلاح پاره اي از مواد قانون دفاتر اسناد رسمي و کانون سردفتران و دفترياران مصوب 1371/3/3 حذف و کليه کارکنان دفاتر اسناد رسمي مشمول قانون کار شده اند.
ماده 66 ـ
وظائف كانون به شرح زير است:
1ـ فراهم كردن موجبات پيشرفت علمي و عملي سردفتران و دفترياران.
2ـ ايجاد وحدت رويه در جهت اجراي مقررات و نظامات در دفاتر اسنادرسمي با تأييد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور.
3ـ اداره امور مالي كانون از قبيل تنظيم بودجه، وصول درآمدها، پرداخت مخارج، تهيه ترازنامه.
4ـ كمك به اشخاص بيبضاعت از طريق راهنمايي آنان به دفاتر اسنادرسمي، بهمنظور تنظيم و ثبت اسناد آنهابدون دريافت حق تحرير.
5 ـ انجام دادن امور مربوط به بيمه بازنشستگي و صندوق تعاون سردفتران و دفترياران موضوع مواد (56 و 57 و 68) اين قانون.
6 ـ همكاري با سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در بازرسي و نظارت در امور دفاتر اسناد رسمي و ازدواج و طلاق. در هر مورد كه كانون از تخلف و يا سوء شهرت سردفتر يا دفترياري اطلاع حاصل كند، بايد پس از رسيدگي مقدماتي مراتب را به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گزارش دهد.
7ـ حذف شده است.
8 ـ رسيدگي به اختلافات ناشي از روابط شغلي ميان سردفتر و دفتريار و اعلامنظر قطعي كانون به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور جهت اتخاذ تصميم لازم.