ماده1ـ
دستگاههاي موضوع ماده (6) قانون حمايت از حقوق مصرفكنندگان ـ مصوب 1388 ـ موظفند پس از ابلاغ اين آييننامه، اطلاعات مربوط به انجام كار و خدمت را به شرح زير در چارچوپ وظايف خود و مطابق اين آييننامه در اختيار مراجعهكنندگان قرار دهند:
الف ـ مهمترين عناوين و اطلاعات انجام كار و ارايه خدمت
ب ـ فرآيند انجام كار و ارايه خدمت و مدت زمان متعارف انجام يا ارايه آن
ت ـ هزينههاي انجام كار و ارايه خدمت
ث ـ عنوان واحد، محل استقرار و تعيين اوقات مراجعه
ج ـ نام و نام خانوادگي متصدي انجام كار و ارائه خدمت
چ ـ روشهاي ممكن براي انجام كار (حضوري، مكاتبهاي، اينترنتي و تلفني)
ح ـ اعلام مرجع رسيدگي به انتقادات، پيشنهادات و شكايات مراجعهكنندگان
خ ـ معرفي وب سايت (وبگاه) اينترنتي به منظور اعلام نحوه انجام كار و ارايه خدمت
د ـ شرايط و مدارك مورد عمل و فرمهاي (برگههاي) مورد نياز براي انجام كار و ارائه خدمت در چارچوپ قوانين و مقررات
ذ ـ منشور حقوق مراجعهكنندگان
ر ـ اختصاص فضاي مناسب براي مراجعهكنندگان و امكانات و تسهيلات لازم براي آسايش و استقرار آنان در حد متعارف