مصوبه
هيئت وزيران
مورخ 1325/6/11
ماده 119ـ
اداره كل آمار و ثبت احوال مكلف است از روي مستندات سجلي صادر خلاصه مشخصات افراد را در دفاتر ثبت شهرستاني كه نمونه آن ضميمه اين تصويبنامه است ( نمونه21) استخراج و درج نمايد.
دفاتر ثبت شهرستاني در سه نسخه تهيه خواهد شد نسخه اول آن روي اوراق آزاد و بمنزله پيشنويس خواهد بود و نسخ دوم و سوم آن در دفاتر سرب و منگنه شده پاكنويس و يك نسخه آن در اداره آمار و ثبت احوال نگاهداري و نسخه ديگر اداره كل آمار و ثبت احوال ارسال و در اداره نفوس تمركز مييابد.
تبصره ـ اداره نفوس پس از وصول دفاتر مذكور ميتواند درخواست مراجعهكنندگان را از لحاظ صدور المثني و گواهي نامه انجام نمايد.