راهبردها:
1ـ اصلاح نگرش خانواده و تواناسازي آنها براساس الگوي مصرف در اسلام و سنت نبوي و علوي و معصومين (ع) نسبت به مفهوم مصرف، اسراف و پرهيز از تجملگرايي و مدگرايي افراطي؛
2ـ توسعه آگاهي والدين و هدايت و ترغيب آنها جهت اولويتبخشي در تأمين حقوق مادي و معنوي فرزندان در زمينه تغذيه، بهداشت رواني، جسماني، ورزش، تفريحات سالم و نشاطآور، تحصيل و ازدواج و استفاده بهينه از محصولات فرهنگي ـ رسانهاي و تصويري در ساعات مختلف شبانهروز؛
3ـ توسعه فرهنگ قناعت، ساده زيستي، اعتدال و تعديل روحيه تنوعطلبي به منظور تقويت امنيت رواني اعضاي خانواده و تهيه كتب و منابع و محصولات فرهنگي و آموزشي لازم در اين زمينه؛
4ـ توسعه فرهنگ عفاف و پايبنديهاي اخلاقي در خانواده بهمنظور پرهيز از ظاهرگرايي صرف و زيادهروي در مصرف اقلام آرايشي و پوششي؛
5 ـ هماهنگي و همگرايي در سيـاستگذاري و برنامهريزيهـاي كلان كـشور نسبت به اصلاح الگوي مصرف و اولويت دادن به مصالح خانواده در اين برنامهها؛
6 ـ توسعه تحقيقات كاربردي درخصوص اجراي برنامهها و نحوه استفاده از منابع و ارائه نتايج آن به مردم جهت تشويق خانوادهها در بهينهسازي مصرف و تداوم آن؛