عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.

آيين‌نامه ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي دوره ابتدايي (مورد تاييد كميسيون اساسنامه‌ها و مقررات تحصيلي شوراي عالي آموزش و پرورش)

مقدمه: در اجراي مصوبه هفتصد و شصت و نهمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مورخ 18/4/1387 [...ادامه]

ماده1ـ اهداف ارزشيابي تحصيلي ـ تربيتي در دورة ابتدايي با توجه به اهداف دوره و اصول حاكم بر [...ادامه]

ماده2ـ ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ـ تربيتي در دورة ابتدايي به صورت تكويني در طول سال تحصيلي بر [...ادامه]

ماده3ـ گزارش نتايج ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ـ تربيتي دانش‌آموزان در طول سال تحصيلي و در هر زمان [...ادامه]

ماده4ـ وضعيت آموزشي و تربيتي دانش‌آموز در هر درس بر اساس ارزشيابي‌هاي به عمل آمده در طول [...ادامه]

ماده5 ـ دانش‌آموزي در خردادماه شرايط ارتقا به پايه بالاتر را دارد كه در نوبت دوم در كليه [...ادامه]

ماده6 ـ دانش‌آموزي كه در خردادماه شرايط ارتقا به پاية بالاتر را كسب نكند، تا 15 شهريور فرصت [...ادامه]

ماده7ـ دانش‌آموزي در شهريور ماه شرايط ارتقا به پايه بالاتر را دارد كه در كلية دروس حداقل [...ادامه]

ماده8 ـ وضعيت آموزشي ـ تربيتي دانش‌آموزي كه در حين سال تحصيلي با رعايت مقررات از مدرسه‌اي به [...ادامه]

ماده9ـ ارائه گزارش ارزشيابي آموزشي ـ تربيتي دانش‌آموزان، در نوبت‌هاي اول، دوم و شهريور ماه بايد [...ادامه]

ماده10ـ مدير مدرسه موظف است با همكاري معلمان و مربيان حداكثر تا 10 روز پس از هر [...ادامه]

ماده11ـ مهلت اعتراض به گزارش ارزشيابي، حداكثر يك هفته پس از اعلام گزارش خواهد بود. مدير مدرسه [...ادامه]

ماده12ـ نتايج ارزشيابي حداكثر يك‌ماه پس از خاتمة هر نوبت در دفتر ثبت ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ـ [...ادامه]

ماده13ـ ارزشيابي دانش‌آموزاني كه داراي نقص عضو و يا مشكلات ويژه يادگيري هستند، متناسب با ويژگي‌هاي [...ادامه]

ماده14ـ ارزشيابي از تعليمات ديني دانش‌آموزان ساير مذاهب اسلامي و اقليت‌هاي ديني مصرّح در قانون اساسي، برابر [...ادامه]

ماده15ـ وضعيت تربيتي دانش‌آموز با توجه به حيطه‌هاي شناختي، عاطفي و مهارتي و بر اساس مواردي از [...ادامه]

ماده16ـ پاية تحصيلي دانش‌آموزي كه به عللي مانند عدم دسترسي به مدرسه، بيماري و يا اقامت در [...ادامه]

ماده17ـ با توجه به اينكه در ارزشيابي جديد حضور فعال و مستمر دانش‌آموز ضروري است، گزارش پيشرفت [...ادامه]

ماده18ـ قبول‌شدگان ساعي و برجسته پايه‌هاي دوم و سوم ابتدايي با رعايت شرايط ذيل و تقاضاي كتبي [...ادامه]

ماده19ـ در دورة ابتدايي، ارزشيابي از داوطلبان آزاد صرفاً در پاية پنجم ابتدايي و با داشتن شرط [...ادامه]

ماده20ـ مواد و تبصره‌هايي از اين آئين‌نامه ـ كه ناظر بر تحصيلات ضمن سال تحصيلي دانش‌آموزان است [...ادامه]

ماده21ـ نمونة اسناد و مدارك تحصيلي دانش‌آموزان توسط معاونت آموزش و نوآوري تهيه و با تأييد وزير [...ادامه]

ماده22ـ نظارت بر حُسن اجراي اين آيين‌نامه و دستورالعمل‌هاي آن در داخل و خارج كشور به عهده [...ادامه]

ماده23ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است گزارش ارزشيابي اين آيين‌نامه را سه سال پس از اجراي [...ادامه]

ماده24ـ اين آيين‌نامه در جلسات كميسيون اساسنامه‌ها و مقررات تحصيلي شوراي عالي آموزش و پرورش بررسي و [...ادامه]

پيوست 1- اصول حاكم بر ارزشيابي پيشرفت تحصيلي1 به منظور نظام بخشي به فعاليت‌هاي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان و با توجه به رويكردها و [...ادامه]

پيوست 2- تعاريف ارزشيابي: به فرآيند نظامدار براي جمع‌آوري، تحليل و تفسير اطلاعات به منظور تعيين ميزان تحقق اهداف [...ادامه]