صفحه اصلی
اصطلاحنامه
درختواره قوانین
مشروح مذاکرات
قوانین تنقیح شده
ورود کاربران
راهنمـــــا
عنـوان قانون شامل:
بصورت عبارت
مشابه شکلی
باشد.
و عنوان یا متن قانون شامل:
بصورت عبارت
مشابه شکلی
باشد.
و موضوعات آن شامل:
بصورت عبارت
مشابه شکلی
باشد.
جستجو در شماره رای، نظریه یا مصوبه:
بازه زمانی تصویب
از تاریـخ:
تا تاریـخ:
تنظیم گردد.
جستجوی پیشرفته
مجموعههاي روزنامه رسمي- سال 1388
>
مصوبه هفتصد و نود و سومين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مورخ 1388/5/20موضوع: اجراي آزمايشي آييننامه ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي دوره ابتدايي (ارزشيابي توصيفي)
>
آييننامه ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي دوره ابتدايي (مورد تاييد كميسيون اساسنامهها و مقررات تحصيلي شوراي عالي آموزش و پرورش)
>
آييننامه ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي دوره ابتدايي (مورد تاييد كميسيون اساسنامهها و مقررات تحصيلي شوراي عالي آموزش و پرورش)
مقدمه:
در اجراي مصوبه هفتصد و شصت و نهمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مورخ 18/4/1387 [...ادامه]
ماده1ـ اهداف
ارزشيابي تحصيلي ـ تربيتي در دورة ابتدايي با توجه به اهداف دوره و اصول حاكم بر [...ادامه]
ماده2ـ
ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ـ تربيتي در دورة ابتدايي به صورت تكويني در طول سال تحصيلي بر [...ادامه]
ماده3ـ
گزارش نتايج ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ـ تربيتي دانشآموزان در طول سال تحصيلي و در هر زمان [...ادامه]
ماده4ـ
وضعيت آموزشي و تربيتي دانشآموز در هر درس بر اساس ارزشيابيهاي به عمل آمده در طول [...ادامه]
ماده5 ـ
دانشآموزي در خردادماه شرايط ارتقا به پايه بالاتر را دارد كه در نوبت دوم در كليه [...ادامه]
ماده6 ـ
دانشآموزي كه در خردادماه شرايط ارتقا به پاية بالاتر را كسب نكند، تا 15 شهريور فرصت [...ادامه]
ماده7ـ
دانشآموزي در شهريور ماه شرايط ارتقا به پايه بالاتر را دارد كه در كلية دروس حداقل [...ادامه]
ماده8 ـ
وضعيت آموزشي ـ تربيتي دانشآموزي كه در حين سال تحصيلي با رعايت مقررات از مدرسهاي به [...ادامه]
ماده9ـ
ارائه گزارش ارزشيابي آموزشي ـ تربيتي دانشآموزان، در نوبتهاي اول، دوم و شهريور ماه بايد [...ادامه]
ماده10ـ
مدير مدرسه موظف است با همكاري معلمان و مربيان حداكثر تا 10 روز پس از هر [...ادامه]
ماده11ـ
مهلت اعتراض به گزارش ارزشيابي، حداكثر يك هفته پس از اعلام گزارش خواهد بود. مدير مدرسه [...ادامه]
ماده12ـ
نتايج ارزشيابي حداكثر يكماه پس از خاتمة هر نوبت در دفتر ثبت ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ـ [...ادامه]
ماده13ـ
ارزشيابي دانشآموزاني كه داراي نقص عضو و يا مشكلات ويژه يادگيري هستند، متناسب با ويژگيهاي [...ادامه]
ماده14ـ
ارزشيابي از تعليمات ديني دانشآموزان ساير مذاهب اسلامي و اقليتهاي ديني مصرّح در قانون اساسي، برابر [...ادامه]
ماده15ـ
وضعيت تربيتي دانشآموز با توجه به حيطههاي شناختي، عاطفي و مهارتي و بر اساس مواردي از [...ادامه]
ماده16ـ
پاية تحصيلي دانشآموزي كه به عللي مانند عدم دسترسي به مدرسه، بيماري و يا اقامت در [...ادامه]
ماده17ـ
با توجه به اينكه در ارزشيابي جديد حضور فعال و مستمر دانشآموز ضروري است، گزارش پيشرفت [...ادامه]
ماده18ـ
قبولشدگان ساعي و برجسته پايههاي دوم و سوم ابتدايي با رعايت شرايط ذيل و تقاضاي كتبي [...ادامه]
ماده19ـ
در دورة ابتدايي، ارزشيابي از داوطلبان آزاد صرفاً در پاية پنجم ابتدايي و با داشتن شرط [...ادامه]
ماده20ـ
مواد و تبصرههايي از اين آئيننامه ـ كه ناظر بر تحصيلات ضمن سال تحصيلي دانشآموزان است [...ادامه]
ماده21ـ
نمونة اسناد و مدارك تحصيلي دانشآموزان توسط معاونت آموزش و نوآوري تهيه و با تأييد وزير [...ادامه]
ماده22ـ
نظارت بر حُسن اجراي اين آييننامه و دستورالعملهاي آن در داخل و خارج كشور به عهده [...ادامه]
ماده23ـ
وزارت آموزش و پرورش موظف است گزارش ارزشيابي اين آييننامه را سه سال پس از اجراي [...ادامه]
ماده24ـ
اين آييننامه در جلسات كميسيون اساسنامهها و مقررات تحصيلي شوراي عالي آموزش و پرورش بررسي و [...ادامه]
پيوست 1- اصول حاكم بر ارزشيابي پيشرفت تحصيلي1
به منظور نظام بخشي به فعاليتهاي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانشآموزان و با توجه به رويكردها و [...ادامه]
پيوست 2- تعاريف
ارزشيابي: به فرآيند نظامدار براي جمعآوري، تحليل و تفسير اطلاعات به منظور تعيين ميزان تحقق اهداف [...ادامه]