ماده1ـ تعاريف
الف نمايشگاه مد و لباس:
مكاني است براي نمايش و ترويج الگوهاي پارچه و لباس منطبق با موازين اسلامي ـ ايراني و بومي مناطق مختلف ايران به تناسب موقعيتهاي مختلف عمومي و خصوصي، در حوزههاي منطقهاي، استاني ملي و بينالمللي.
ـ نمايشگاه صرفاً محلي براي نمايش طرحها و الگوهاي پوشش ايراني و اسلامي بوده و فروش هرگونه كالا در محل نمايش ممنوع است.
ـ فراهم آوردن امكان فروش طرحهاي به نمايش درآمده تنها در صورت اخذ مجوز فروش از وزارت بازرگاني در چارچوب ضوابط قانوني مربوط به فروش كالا و در مكاني مستقل از محل نمايش امكانپذير است.
ـ حق ثبت سفارش و انعقاد قرارداد جهت فراهم آمدن امكان فروش طرحهاي نمايش داده شده براي برگزاركننده محفوظ است.
ـ حداقل تعداد آثار برگزيده براي نمايش «30» طرح است.
ب ـ طرحها:
ـ طرحهاي لباس مربوط به حوزه عمومي بانوان عبارت است از چادر، مانتو (شامل انواع رسمي و ميهماني)، تونيك (پيراهن بلند)، شلوار، كت و دامن با سربند طراحي شده و هماهنگ با پوشش سر، لباس اسپرت خاص (درمسابقات بينالمللي)، لباس خاص مشاغل، لباس نوجوانان، يونيفرم مدارس و.....
ـ طرحهاي لباس حوزه عمومي آقايان شامل كت و شلوار (اعم از انواع رسمي، ميهماني، اسپرت)، پيراهن، ژاكت، پالتو، اور،لباس ورزشي، لباس سفر و.....
ـ طرحهاي لباس مربوط به حوزه خصوصي بانوان عبارت است از لباس منزل، لباس ميهماني، لباس ورزشي و...
ـ طرحهاي لباس مربوط به حوزه خصوصي آقايان عبارت است از لباس منزل، لباس ورزشي و.....