ماده4ـ
كميسيون با وصول، درخواست كتبي حل اختلاف، توسط زيانديده يا شركت بيمه، شروع به رسيدگي مينمايد، درخواستهاي حل اختلاف به ترتيب ورود، در دفتر مخصوص، ثبت و در نوبت رسيدگي قرار خواهدگرفت، رئيس كميسيون موظف به نظارت دقيق بر عملكرد دبيرخانه است.
تبصره ـ درخواستهاي فوري و اضطراري با تشخيص اكثريت اعضاء كميسيون بدون نوبت رسيدگي خواهد شد.
1ـ4ـ ابلاغ به طرفين به صورت كتبي يا حضوري يا هر وسيله ممكن انجام خواهد شد، مشروط بر اينكه براي اعضاء كميسيون اطمينان حاصل شود به مخاطب ابلاغ گرديده، والا به دستور رئيس كميسيون ابلاغ كتباً انجام خواهدشد.
2ـ4ـ كميسيون ميتواند در صورت نياز تحقيقات لازم را انجام دهد.
3ـ4ـ مهلت رسيدگي به هر درخواست حداكثر دو هفته خواهدبود مگر به لحاظ انجام اقدامات ضروري و اجتنابناپذير كه علت آن بايد بطور مستدل در پرونده قيد گردد.