ماده8 ـ
مراكز مياني در حين فعاليت با رعايت مفاد دستورالعمل گواهي، وظايف زير را به عهده خواهند داشت:
الف ـ بررسي صلاحيت و صدور مجوز براي دفاتر ثبتنام ذيربط.
ب ـ تضمين ارايه خدمات صدور و لغو گواهيها به صورت مطمئن.
پ ـ تضمين ارايه خدمات تأييد صحت گواهيها به صورت سريع و مطمئن.
ت ـ تضمين محرمانه بودن دادههاي مربوط به امضا در فرآيند ايجاد اين دادهها براي جلوگيري از شبيهسازي گواهيها.
ث ـ حصول اطمينان نسبت به موارد زير:
1ـ در لحظه صدور گواهي الكترونيكي، اطلاعات مندرج در گواهيها صحيح باشند.
2ـ در هنگام صدور گواهي الكترونيكي، امضاكننده مشخصشده در گواهي، دادههاي ايجاد و وارسي امضاي الكترونيكي را دريافت نموده و داده ايجاد امضاي الكترونيكي تحت كنترل انحصاري وي باشد.
3ـ كليه اطلاعات مرتبط با گواهي الكترونيكي را تا مدت زمان تعيينشده در دستورالعمل گواهي به صورت الكترونيكي حفظ نمايد.
4ـ تاريخ و ساعت صدور و لغو يك گواهي به دقت تعيين شده و قابل تشخيص باشد.
5 ـ عدم كپي يا ذخيره داده ايجاد امضاي الكترونيكي متقاضيان را تضمين نمايد.
6 ـ گواهي قابل دسترسي براي عموم نباشد، جز در مواردي كه صاحبان گواهيها رضايت خود را اعلام كردهاند يا نوع گواهي انتشار عمومي را ايجاب نمايد.
7 ـ در صورت امكان مركز مياني و با دريافت درخواست دفتر ثبت نام، يك مهر زماني به دادههاي الكترونيكي ضميمه شود.
تبصره1ـ هر مركز مياني موظف است فهرستي از گواهيهايي را كه توسط آن مركز صادر ميشود با ذكر تاريخ صدور، نام صاحب گواهي و نوع گواهي تهيه و منتشر نمايد. اطلاعات مزبور بايد در جايگاه اينترنتي مربوط درج گردد.
تبصره2ـ مركز مياني بر عملكرد دفاتر ثبت نام طرف قرارداد خود نظارت داشته و در صورت احراز تخلف طبق ضوابط با آن برخورد كرده و در صورت لزوم با رعايت تمهيدات پيشبيني شده در دستورالعمل گواهي نسبت به لغو مجوز دفتر ثبتنام متخلف اقدام خواهد نمود.