ماده 6 ـ
تكاليف حسابداري و كارپردازي عبارت است از:
الف ـ دائره حسابداري به هفت شعبه منقسم ميگردد. ( دفتر و بايگاني. شعبه كل در آمد عمومي ـ شعبه هزينههاي مقدماتي اعتبارات و حوالجات شعبه مركزي صندوق ثبت كل ـ شعبه تمبر و ادارات ماليه و نگاهداري دفاتر لازمه به جهت ثبت آنها
3 ـ تنظيم بودجه ساليانه ثبت كل كشور
4ـ موافقت در تطبيق مصارف با بودجه ثابت و اعتبارات مصوبه
5 ـ تهيه اسناد هزينه مثبتـه و صدور حوالجـات در حدود قوانين و اعتبارات و پرداخت آنها بر طبق اجازات و درخواست هاي تسجيل شده از ديوان محاسبات
6 ـ تهيه صورت حساب درآمد و هزينه ثبت كل براي فرستادن و رسيدگي در ديوان محاسبات
7ـ تطبيق احكام و ابلاغات صادره با بودجه كاركنان ثبت و اعتبارات مصوبه و صدور اوراق معرفي آنها بادارات مربوطه
8 ـ نظارت در جمعآوري وجوه هزينه مقدماتي و تهيه بودجه و پرداخت مصارفلازمه از اين محل بر طبق مقررات و تعليمات فرستاده
9ـ نظارت در كار صاحبان جمع و حسابداران و رسيدگي بهوجوديهاي صندوقهاي مركز ولايات و ايالات و صدور اعتراض نسبت به تخلف آنها از مقررات مالي
10ـ تهيه نامهها و دستورات و بخش نامههاي راجع به درآمد و هزينه كليه دوائر و ادارات مركز و مراكز ثبت كشور و فرستادن پاسخ مربوطه به امور مذكوره
ب ـ دايره كارپردازي و اموال كه به دو شعبه منقسم ميگردد (شعبه بازرسي و اموال ـ شعبه كارپردازي) وظايف آن دايره بقرار ذيل است:
1ـ تهيه دفاتر لازمه براي كليه اموال منقول و غيرمنقول ثبت مركز و مراكز ثبت كشور بر طبق نظامنامه اموال و تهيه صورتحساب و رسيدگي در ديوان محاسبات
2ـ نظارت در خريد اثاثيه لازمه براي اداره ثبت و الصاق برچسب به تمامي اموال موجوده و جلوگيري از اتلاف و حيف و ميل اموال مزبوره و نظارت در خريد كليه ملزومات.
3ـ كليه اثاثيه و اشياء لازمه اداري كه دستور تهيه آنها از مقدمات مربوطه فرستاده ميشود با رعايت تشريفات قانون و فرستادن آگهيهاي مناقصه و غيره
4ـ فروش اثاثيه و ملزومات فرسوده مطابق مقررات با رعايت مزايده و بر طبق تعليمات فرستاده از مبادي مربوطه