عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.
مصوبه‌‌ مورخ 1313

اداره ماليه

(نمره48) چون برخلاف انتظار اغلب مشاهد مي‌شود درصدور جواب مراسلات و همچنين تلگرافها تاخيراتي روي مي‌دهد كه منافي سرعت و حسن جريان امر مي‌باشد براي احتراز از تاخيرات غيرجائز مقررات ذيل از بيستم خرداد مجري و معمول خواهد شد: 1ـ جواب تلگرافها منتهي در ظرف سه روز از تاريخ وصول و مراسلات فوري پنج روز و مراسلات عادي يك هفته بعد از وصول بايد صادر و به تلگرافخانه و پست تسليم شود. 2ـ مسائل فوري و مهم از ترتيب فوق مستثني و رئيس اداره باشد شخصا مراقبت نمايد كه در اسرع اوقات ممكنه مورد اقدام قرار گرفته و هرچه زودتر جواب ارسال شود. 3ـ اگر جواب تلگرافها منتهي تا پنجروز ـ مراسلات فوري يك هفته و مراسلات عادي در ظرف پانزده روز با رعايت مدت اياب و ذهاب پست از ولايات نرسد ادارات ذي‌نفع مكلفند با رعايت مقررات ماده10 مراتب را به اداره تفتيش كل راپورت دهند. 4ـ براي حصول اطمينان از اجراء مقررات ماده يك و دو و سه انديكاتورنويس هر قسمت مكلف است روزهاي شنبه هر هفته بامداد كپيه و كاغذ كارتن در دو نسخه صورت كليه وارداتي را كه در مواقع مذكوره فوق اقدام نشده (براي هر شعبه جداگانه) روي فرمهاي مخصوصي كه نمونه آن ضميمه است نوشته يك نسخه براي رئيس كل اداره و يك نسخه را مستقيما در مركز براي اداره تفتيش كل ارسال دارد. 5 ـ رؤساي ادارات مكلفند صورت مذكوره در ماده4 را نزد رئيس دائره يا رئيس شعبه مربوطه براي توضيح علت تاخير صدور و جواب ارسال دارند ـ رئيس دائره يا رئيس شعبه مربوطه توضيحات خود را در صورت مزبوره نوشته و در عرض 24 ساعت نزد رئيس اداره اعاده خواهد داد. 6 ـ رئيس كل اداره با در نظر گرفتن كميت و اهميت كار در صورت مشاهده قصور يا تقصير به نسبت درجه غفلت يا خطائي كه شده عضو مسئول را مورد مؤاخذه و تعقيب قرار خواهد داد. 7ـ اداره تفتيش كل پس از دريافت نسخه دوم مذكوره در ماده4 بنوبه خود مبادرت به رسيدگي و كشف علل تاخير نموده پس از كسب نظر رئيس اداره مربوطه هرگاه قصور يا تقصيري متوجه متصدي مسئول گردد راپورت قضيه را با نظر خود به وزارتخانه تقديم خواهد نمود. 8 ـ كليه اعضاي تهيه كننده مينوت مراسلات و همچنين امضاء‌كنندگان ـ يل مينوت مكلفند در حاشيه مينوتهائيكه محتاج به جواب است مدتي را كه براي دريافت جواب كافي تشخيص ميكنند قيد نمايند و تذكر دهند چنانچه در ظرف مدت مذكوره جواب نرسيد ضبط خود بخود و مستقيما آن را براي تعقيب شعبه مربوطه ارسال دارد. 9ـ در مورد اين قبيل امور كه پس از عرض مدت مقرره جواب نمي‌رسد و ضبط براي تعقيب به شعبه مربوطه اعاده مي‌دهد تا دو نوبت اخطاريه و تذكاريه براي مطالبه جواب فرستاده مي‌شود (با قيد ضرب‌الاجل لازم) چنانچه در ضرب‌الاجل مذكوره در تذكاريه دوم هم جواب نرسيد مراتب به اداره تفتيش كل بايد راپورت شود تا اداره مزبوره طبق مقررات موضوع را تعقيب و عندالاقتضاء كاركنان مسئول را جلب به محاكمه نمايند. 10ـ مفتشين وزارني مكلفند از موقعيكه به تفتيش ولايات مي‌روند براي حصول اطلاع و اطمينان از اجراء اين دستور با رجوع به صورتهاي مضبوط نزد انديكاتورنويسان دقيقا رسيدگي لازم را نموده راپورت خود را در اين باب به اداره تفتيش كل ارسال دارند. 11ـ مدلول اين دستور را به كليه اعضاء زيردست خود ابلاغ وصول آنرا اطلاع دهيد. از طرف وزير ماليه ـ فروهر صورت مراسلات وارده از تاريخ .............. تا روز ..................... ماه قسمت اداره ...........................كه رجوع به دايره شده و بلااقدام مانده است.


شعبه
































نمره ثبت وارده در انديكاتور تاريخ ثبت فرستنده نمره و تاريخ خلاصه توضيحات و جواب قسمت مربوطه راجع بعلل تاخير وارده
اداره................ وارده صدور وارده موضوع وارده
      نمره    
تاريخ