36 ـ
وزارتخانهها، مؤسسات، سازمانها و شركتهاي دولتي كه بطور مستقيم يا از طريق دستگاههاي وابسته خود، ارايه خدمت معيني را به مردم و ارتباط مستقيمبا ارباب رجوع و متقاضيان، بر عهده دارند، برنامهاي فوري براي بهبود خدمات خود تدوين و به اجرا بگذارند. از جمله اقداماتي كه براي بهبودخدمات بايد انجامگيرد، موارد زير است:
الف ـ فهرستي از خدمات و تصويري از وضعيت فعلي نحوه ارايه خدمات مزبور به مردم تهيه نمايند. اين تصويرشامل نام دستگاه ارايه دهنده خدمات، نوعخدمت، متقاضيان و گيرندگان خدمات، گردش كار و نحوه اجراي آن خدمت دربخشهاي مختلف آن دستگاه، ارزيابي و كم و كيف خدمات در حال ارايه، تعيينمراحل زايد و قابل حذف يا اصلاح در مراحل اجرايي دستگاه، براي ارايه خدمات است.
ب ـ براي بهبود كيفي و كمي سطح خدمات موجود، هدفي ملموس، معين و كمي و قابل ارزيابي در قالب زمان معين،تعريف كنند.
ج ـ نسبت به برنامه ريزي و اتخاذ تدابير لازم و اجراي برنامههاي لازم براي نيل به هدف تعيين شده در زمان معين اقدام نمايند.
د ـ گزارش بندهاي "الف" و "ب" فوق حداكثر ظرف مدت يك ماه به رياست جمهوري ارسال و گزارش بند "ج" در رأس زمان پيش بيني شده يا زمان حصولنتيجه، هر كدام زودتر باشد، به سازمان امور اداري و استخدامي كشور ارسال شود.
هـ ـ سازمان امور اداري و استخدامي كشور، مسؤول نظارت بر اين برنامه و تهيه گزارشهاي نظارتي و ارايه آن به هيأت دولت است .
و ـ در هر مورد، گزارش كار انجام شده و نتايج بدست آمده، توسط دستگاه ذي ربط، از رسانههاي جمعي، با توضيح جزئيات امر، به اطلاع عموم برسد.