ماده 2 ـ
صادر كننده نمونه شخصيت حقيقي يا حقوقي است كه داراي شرايط زير باشد:
الف ـ ارزش صادرات كالاهاي او در يك دوره مالي (از آغاز فروردين ماه تا اسفند ماه سال قبل از انتخاب) در مقايسه با ساير اشخاص يا شركتهايي كه كالاهايمشابه را صادر ميكنند در بالاترين سطح باشد.
ب ـ صادر كننده از حسن شهرت برخوردار بوده و گزارشي مبني بر خلف وعده يا عدم ايفاي تعهد از جانب وي از خريداران، طرفهايي تجاري، گمرك جمهورياسلامي ايران، شبكه بانكي ، نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور يا ساير منابع موثق دريافت نشده باشد.
ج ـ كالاهاي صادراتي شخص حقيقي يا حقوقي كه به عنوان " صادر كننده نمونه " انتخاب ميشود( با در نظر گرفتن بسته بندي اين كالاها) در مقايسه با رقبا ازكيفيت بالاتري برخوردار باشد.
تبصره 1 ـ كميته موضوع ماده (4) اين آيين نامه ميتواند شخص حقيقي يا حقوقي را كه كالاي جديدي را صادر كند يا بازار جديدي را به دست آورد به عنوان"صادر كننده نمونه " انتخاب نمايد.
تبصره 2 ـ كالاي جديد كالايي است كه سابقه صدور ندارد و بازار جديد به بازاري اطلاق ميشود كه صدور كالا به آن در سالهاي گذشته سابقه نداشته است .