• آيين نامه اجرايي مدارس
    مقدمه: اهميت و نقش آموزش و پرورش در بهسازي و توسعه زندگي فردي و اجتماعي موجب شده است كه جامعه و اولياي دانش آموزان انتظار داشته باشند كه مدرسه محيطي رشد دهنده، پويا و زمينه ساز پرورش استعدادهاي بالقوه و خداداد فرزندان آنان باشد. تحقق اهداف متعالي آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحيات و ويژگيهاي نسل جوان، تفاوتهاي ناشي از شرايط جغرافيايي و محيطي و محدوديت منابع و امكانات، ايجاب مي كند كه اداره امور مدارس مبتني بر افزايش قدرت تصميم گيري، استقلال نسبي، انعطاف پذيري و روشهاي غير متمركز و مشاركت جويانه باشد تا بتواندفضاي عمومي مدرسه را پويا، پرنشاط و فعال نموده و توانمندي ها و خلاقيت هاي مديران، معلمان و دانش آموزان را به خوبي شكوفا و متجلي سازد. بدين جهت لازم ديده شد آيين نامه اجرايي مدارس با توجه به سياست ها و راهبردهاي اساسي آموزش و پرورش از جمله تمركز زدايي، مدرسه محوري و توسعه مشاركت همه بعدي تنظيم گردد و با تفويض اختيارات لازم به مدارس، زمينه مناسب تري براي تحقق اهداف تعليم و تربيت فراهم شود.
    • فصل اول ـ كليات
    • فصل دوم ـ اركان و شوراهاي مدرسه
    • فصل سوم ـ شرايط ثبت نام و ادامه تحصيل دانش آموزان
    • فصل چهارم ـ شرايط بهداشتي و ايمني مدارس
    • فصل پنجم ـ پوشش و لباس دانش آموزان
    • فصل ششم ـ مقررات انضباطي دانش آموزان:
    • فصل هفتم ـ امور مالي
    • فصل هشتم ـ ساير موارد
    • [امضاء]رئيس شوراي عالي و وزير آموزش و پرورش ـ حسين مظفر