ماده 69 ـ
طول و عرض وسائل نقليه باربري همان است که بر طبق مشخصات (کاتالوک) سازنده معين گرديده ولي ظرفيت آن مطابق نظر افسر کاردان فني شهرباني تعيين ميشود. ارتفاع هيچ وسيله نقليه اي بانضمام با آن از سطح راه نبايد از 4 متر تجاوز کند.
ماده 70 ـ
وسائل نقليه مسافر بري حق ندارند با رهائي را که از داخل اطاق آنها يا گلگيرها باطراف تجاوز کرده باشد حمل کنند.
ماده 71 ـ
بارهاي وسائل نقليه باکش نبايستي از قسمت جلو بيش از 1 متر و از قسمت عقب بيش از 2 متر تجاوز کند. بهر حال بايد علائم لازم و چراغ قرمز خطر در ابتداء و انتهاي بار نصب شود.
ماده 72 ـ
محدوديت طول بار وسائل نقليه که در ماده فوق تصريح شده درباره بارهائيکه بنابر وضع و طبيعت يا ساختمان مخصوص قابل تفکيک و تجزيه نيستند رعايت نميشود مشروط بر اينکه اينگونه بارها روي يدک هاي طولاني گذارده شوند. در هر حال اگر طول بار از 20 متر تجاوز کند براي حمل آن بايد پروانه مخصوص از مقامات صلاحيتدار اخذ گردد.
ماده 74 ـ
وسائل نقليه اي که در حدود مواد 70 و 71 و 72 حمل باري کنند بايد.
1 ـ شب ها 2 چراغ يا 2 فانوس قرمز رنگ در آخرين نقطه طرفين عقب بار نصب نمايند بطوريکه از فاصله 150 متري طرفين و عقب وسيله مزبور ديده شود.
2 ـ روزها 2 پرچم يا 2 پارچه قرمز رنگي که سطح آن لااقل 5/0 مترمربع باشد در انتهاي بار آويزان کنند بنحوي که رانندگان پشت سر بتوانند آنرا از فاصله مذکور در بند 1 اين ماده به بينند.
ماده 75 ـ
حمل مواد خطرناک فقط با وسائل نقليه مخصوص مجاز است و با وسائل مسافري يا باربري معمولي جز با اجازه شهرباني ممنوع است.
ماده 76 ـ
بنگاهها بايد بارهاي وسائل نقليه را طوري بارگيري نمايند و محکم ببندند کههيچگونه خطر افتادن يا چکه کردن يا باز شدن و يا پخش شدن در هوا وجود نداشته باشد.
ماده 77 ـ
يدک يا هر نوع وسيله نقليه اي که توسط وسيله نقليه ديگري کشيده ميشود بايد با سيم هاي آهني يا ميلههاي محکم بوسيله کشنده متصل شود بطوريکههيچگونه خطر گسيختن نداشته و تحمل کشش وسيله نقليه را بنمايد. طول وسيله اتصال نبايد از 5 متر زيادتر باشد.
ماده 78 ـ
رانندگان موظفند بدستور مأموران صلاحيتدار وسيله نقليه را جهت توزين بروي قپان ببرند. هرگاه ضمن توزين معلوم شود که بيش از ظرفيت مقرر بارگيري شده بار اضافي تخليه ميشود. در اينصورت مسئوليت انبار کردن و حفظ آن بعهده مالک و راننده است.