ماده 58 ـ
كميسيون تشخيص ماليات تشكيل خواهد گرديد از سه عضو كه دو نفر نماينده وزارت دارايي و يك نفر نماينده فرمانداري محل خواهد بود.
ماده 59 ـ
نمايندگان وزارت دارايي عضو كميسيون تشخيص از بين مميزين ماليات كه حداقل داراي چهار سال سابقه خدمت در شغل مميز كل باشدانتخاب ميگردد.
ماده 60 ـ
مادام كه براي عضويت تشخيص كارمند واجد شرايط مطابق مقررات اين لايحه قانوني وجود نداشته باشد از بين كارمندان وزارت دارايي كهلااقل داراي پانزده سال سابقه خدمت بوده و پنج سال آن را در ادارات دارايي و مالياتي اشتغال داشته باشند انتخاب خواهند شد.
ماده 61 ـ
فرماندار بايد از بين اشخاص مطلع به امور مالياتي و مورد اعتماد و اطمينان ساكن محل كه به حسن شهرت و امانت معروف باشند يك نفرنماينده و يا براي امور مالياتي هر يك از رشتههاي مخصوص فعاليت اقتصادي از قبيل امور بازرگاني كشاورزي و حمل و نقل و غيره كه در آن محل اتاقيا سنديكاي مربوطه تشكيل شده يك نفر را از بين هر يك از اعضاء اتاقهاي مزبور و در صورت عدم تشكيل اتاق و غيره از اشخاص ديگر كه در هر يكاز اين رشتهها مطلع و بصير باشند به عنوان نماينده خود در آن رشته انتخاب و معرفي نمايد. هر يك از نمايندگان مربوطه در جلسات يك يا چند شعبهكميسيون تشخيص ماليات كه امور مالياتي مربوط به آن رشته جريان دارد به عنوان نماينده فرماندار و عضو سوم كميسيون تشخيص ماليات شركتخواهند نمود. نماينده فرماندار در صورتي كه يك نفر انتخاب شده باشد ميتواند عضو كليه شعب كميسيون بوده و در جلسات هر چند شعبه كميسيونشركت نمايد.
ماده 62 ـ
وزارت دارايي ميتواند در هر حوزه دارايي بنا به موقعيت محل و كثرت كار چند شعبه كميسيون تشخيص ماليات تشكيل و يا هر شعبه آن رابه يك يا چند رشته از امور مالياتي اختصاص دهد.
ماده 63 ـ
امور دفتري هر كميسيون تشخيص ماليات به وسيله مدير دفتر تحت نظر آن كميسيون انجام خواهد گرفت و در صورتي كه كميسيون متعدد باشد امور دفتري كليه آنها در شعبه يك متمركز و انجام ميگيرد.
ماده 64 ـ
رييس شعبه يك ارجاع پروندههاي مالياتي را بر حسب ترتيب و نوبت به عهده خواهد داشت.