نظر به ماده 57 قانون تصفيه امور ورشكستگي مصوب 24/4/1318 مواد زير را مقرر ميدارد:
ماده 1ـ
طبق ماده (52) قانون تصفيه مصوب 24/4/1318 و تصويبنامه شماره 1703 مورّخ 14/2/1319 هيأت وزيران درآمد صندوق الف عبارت از وجوهي است كه به عنوان هزينه امور ورشكستگي از حاصلدارايي ورشكسته مطابق تصويبنامه نام برده (6 الي 8%) برداشت ميشود.
ماده 2ـ
اداره تصفيه هر حوزه حسابي در دفاتر خود به نام حساب درآمد صندوق الف باز و وجوهي را كه از بابت حق مقرّر در ماده (1) تحصيل ميشود با ذكر مبلغي كه حق نامبرده بدان تعلق گرفته در آن حساب ثبت مينمايد.
ماده 3ـ
حسابداري اداره كل تصفيه نيز حسابي براي ثبت كليه اقلام درآمد صندوق الف در دفاتر خود باز مينمايد.
ماده 4 ـ
براي كليه درآمدهاي صندوق الف اداره كل تصفيه حسابي در بانك ملي به نام درآمد صندوق (الف) باز خواهد نمود.
ماده 5 ـ
ادارات تصفيه شهرستانها وجوه حاصله از آن محل را پس از ثبت در دفاتر حسابداري خود، منتهي در ظرف 24 ساعت به بانك ملي بابت حساب درآمد صندوق (الف) اداره كل تصفيه در مقابل اخذ دونسخه قبض رسيد واريز نموده و يك نسخه در پرونده مربوطه بايگاني و نسخه ديگر را به حسابداري اداره كل تصفيه ارسال مينمايد.
حسابداري اداره كل تصفيه صورت بالا را رسيدگي نموده و نتيجه را به اداره فرستنده اعلام مينمايد.
ماده 6 (اصلاحي 20/2/1356)ـ
حق استفاده از حساب نامبرده با مديركل تصفيه يا معاون اداري و مالي و رئيس اداره حسابداري يا معاون اداره حسابداري كه دو نفر با هم امضاء مينمايند خواهد بود.
ماده 7 ـ
وجه اعتبار اداره تصفيه هر حوزه طبق بودجه مصوبه همه ماهه از اداره كل تصفيه توسط بانك ملي به شهرستانها ارسال و تحت نظر رئيس اداره و رئيس حسابداري محل با رعايت مقرّرات به مصرف رسيده و در حسابهاي مربوطه ثبت و يك رونوشت از صورت حقوق و هزينههاي پرداختي كه حاوي امضاء گيرندگان وجه باشد به مركز ارسال خواهد شد.
اداره تصفيه شهرستانها مبلغي را به عنوان اعتبار متحرك براي هزينههاي امور متوقفين از اداره كل تصفيه دريافت داشته و در آخر هر ماه صورت جامعي از كليه هزينهها با ذكر نام متوقف و نوع هزينه تهيه وبه مركز ارسال ميدارد.
ماده 8 ـ
طرز بازرسي صندوق (الف) به شرحي است كه در ماده (11) آييننامه صندوق (ب) پيشبيني گرديده است.