ماده 1 (اصلاحي 28/12/1373) ـ
پس از آن كه حاصل دارايي ورشكسته اعم از آنچه كه در موقع برداشتن صورت اموال موجود بوده يا آنچه كه بعداً مشخص شده معلوم گرديده و قبل از تقسيم وجوه حاصله بين صاحبان سهام، اداره تصفيه مبلغي بهعنوان هزينه امور ورشكستگي به شرح زير احتساب و برداشت خواهد نمود:
تا مبلغ ده ميليون ريال صدي 9 و نسبت به مازاد آن تا بيست ميليون ريال صدي 8 و نسبت به مازاد آن صدي 7 دريافت ميشود.
تبصره الحاقي 30/9/1321ـ در مورد انعقاد قرارداد ارفاقي و بهطور كلي در هر مورد كه ورشكستگي به جهتي قبل از تقسيم وجوه حاصل از دارايي خاتمه پيدا ميكند هزينه ورشكستگي از طرف رئيس تصفيه با در نظر گرفتن مقدار كاري كه اداره انجام داده تشخيص و يا تصويب وزارت دادگستري تعيين خواهد شد اين هزينه در هر حال از نصف ميزاني كه بهموجب ماده يك تصويبنامه مورّخ چهاردهم ارديبهشت ماه 1319 معيّن شده تجاوز نخواهد كرد.
ماده 2ـ
هزينه امور ورشكستگي به حاصل ويژه دارايي ورشكسته تعلق گرفته و هزينههاي مربوط به اقامه دعاوي و انعقاد معاملات و پرداخت مالياتها و عوارض و اداره كردن اموال و مطبوعات و غيره مشمول هزينه امور ورشكستگي نبوده و قبل از تقسيم وجوه حاصله از دارايي ناويژه كسر خواهد شد.
ماده 3ـ
اداره تصفيه حق ندارد به غير از هزينه نامبرده در ماده يك، وجه ديگري به عنوان هزينه امور ورشكستگي برداشت نمايد.