ماده 10ـ
هر برگي كه به اداره تصفيه واصل شود بايد تاريخ ورود روي آن قيد گردد. كليه برگهاي مربوط به امور تصفيه بايد بر حسب موضوع در پوشههاي مخصوصي گذارده شده و در پروندهاي كه به نام ورشكسته تهيه ميشود بايگاني گردد. اسنادي كه ازطرف بستانكاران ارائه ميشود بايد با قيد شماره مندرجه دربرگ ادعاي بستانكاري به ترتيب حروف الفباء در پوشه مخصوصي بايگاني شود.
ماده 11ـ
پرونده غير مجلدي كه به دستور ماده بالا تنظيم گرديده ممكن است پس از 10 سال اعلام خاتمه ورشكستگي نابود شده و اين نكته در ملاحظات دفتر فهرست ورشكستگان قيد خواهد شد. پرونده كه به دستور ماده هشت تشكيل شده بايد هميشه نگاهداري شود.
ماده 12ـ
اداره تصفيه بايد مقرّرات زير را نسبت به حفظ دفاتر حسابداري و اسناد ورشكسته رعايت نمايد:
1ـ هرگاه امور بازرگاني ورشكسته به شخص ثالثي واگذار شده باشد اين شخص حق خواهد داشت دفاتر و اسناد مربوط را تحويل بگيرد.
2ـ هرگاه امور بازرگاني ورشكسته به شخص ثالثي واگذار نشده باشد نكات زير بايد رعايت گردد:
الف ـ هرگاه ورشكسته فرد تاجر باشد دفاتر حسابداري و اسناد ورشكسته پس از خاتمه ورشكستگي در مقابل رسيد به او رد گرديده و اين نكته در صورتمجلس ورشكستگي قيد خواهد شد.
ب ـ هرگاه ورشكسته شركت تضامني يا مختلط باشد دفاتر و اسناد نامبرده به شريكي كه از طرف ساير شركاء معرفي گرديده تحويل داده ميشود. درصورتيكه شركاء نسبت به شخص معيني در اين باب موافقت ننمايند دفاتر و اسناد نامبرده به شخصي كه ازطرف اداره تصفيه معيّن ميشود سپرده خواهد شد.
ج ـ هرگاه ورشكسته شركت سهامي يا تعاوني باشد دفاتر و اسناد بايد در اداره تصفيه نگاهداري شود.
3ـ درصورتيكه اداره تصفيه محل مناسبي براي حفظ اين قبيل دفاتر و اسناد نداشته باشد آنها را به دفتر راكد ارسال خواهد داشت.