ماده 1ـ
اداره تصفيه بايد داراي دفاتر زير باشد:
1ـ دفتر فهرست ورشكستگان.
2ـ دفتر فهرست مأموريتهاي اداره تصفيه.
3ـ دفتر روزنامه.
4 ـ دفتر صندوق.
5 ـ دفتر كل.
6 ـ دفتر ترازنامه آزمايش.
7 ـ دفتر نماينده كه خلاصه كليه نامههاي وارده و فرستاده در آن ثبت ميگردد.
ماده 2ـ
اداره تصفيه بايد داراي برگهاي نمونه براي امور زير باشد:
1ـ برگ صورتمجلس.
2ـ برگ صورت دارايي.
3ـ برگ صورت ادعاي بستانكاري.
4 ـ برگ دعوت بستانكاران.
5 ـ برگ طبقهبندي بستانكاران.
6 ـ برگ انتقال دعاوي مشكوك.
7 ـ برگ مزايده.
8 ـ برگ هزينهها و تقسيم وجوه حاصله.
9ـ برگ اعلام صورت تقسيم وجوه حاصله.
10ـ سند عدم كفايت دارايي.
11ـ آگهيهاي مربوط به شروع بهعمل ورشكستگي و طبقهبندي بستانكاران و خاتمه ورشكستگي.
ماده 3ـ
اداره تصفيه بايد كليه احكام ورشكستگي را بر حسب تاريخ در دفتر فهرست ورشكستگان ثبت نمايد. در اوّل هر سال شمارهگذاري تجديد خواهد شد. ورشكستگيهايي كه تا آخر هر سال خاتمه نيافته بايد بهطور اختصار در اوّل دفتر سال بعد نوشته شود. در مقدمه اين دفتر بايد فهرست ورشكستگان بهطور الفباء قيد گردد.
ماده 4 ـ
مأموريتهايي كه از ساير ادارات تصفيه براي انجام امور ورشكستگي ميرسد بايد در دفتر فهرست مأموريتهاي اداره تصفيه ثبت گردد.
ماده 5 ـ
اداره تصفيه بايد پيشنويس نامههاي فرستاده را كه نامه روي برگهاي نمونه نوشته نميشود نگاهداري نمايد. پول و برگهاي بهادار و نامههاي سفارشي بايد در قبال قبض رسيد اداره پيوست فرستاده شود. هرگاه اقدام اداره تصفيه به وسيله آگهي رسمي بهعمل آيد بايد يك نسخه از آگهي يا قسمتي از روزنامه كه شامل آگهي با قيد تاريخ انتشار باشد در پرونده مربوط بايگاني شود.
ماده 6 ـ
در موقع تغيير رئيس، تحويل اداره بايد با حضور نماينده وزارت دادگستري بهعمل آيد. در اينصورت تمام دفاتر تا آن تاريخ بسته شده و رئيس سابق زير آن را امضاء مينمايد. سپس به حسابهاي اداره، رسيدگي بهعمل آمده و موجودي صندوق بايد با مندرجات دفاتر مربوطه وفق دهد. تاريخ شروع و خاتمه به كار رئيس سابق و همچنين تاريخ شروع به كار رئيس لاحق بايد زير كليه دفاتر نوشته شود و اين تحويل بايد در صورتمجلس اداري نوشته شده و كليه حاضرين آن را امضاء نمايند.