هر چند فعاليتهاي آموزشي اعضاي هيأت علمي بسيار متنوع
ميباشند اما رئوس آنها شامل موارد زير ميباشند:
· آموزش نظري
· کار در آزمايشگاه
· کار در گروههاي کوچک (باليني و غيرباليني)
· آموزش باليني (سرپايي، بستري، اتاق عمل و فيلد)
· مشارکت در گزارش صبحگاهي
· مشارکت در کنفرانسهاي آموزشي
· راهنمايي تحصيلي يا مشاوره دانشجويي
· طراحي و بازنگري طرح درس
· همکاري در برگزاري آزمونها و ارزيابيهاي انجامشده از ردههاي
مختلف آموزشي
· تهيه مواد آموزشي و کمکآموزشي براي ارائه دروس مربوطه
· مشارکت در برنامههاي توانمندسازي اعضاي هيأت علمي
· مشارکت در آموزش مداوم گروههاي مشمول
امتياز کيفيت عملکرد آموزشي تا ۲۰ امتياز ميباشد.
ارزيابي اين فعاليتها و ساير فعاليتهاي آموزشي که ذکر
نشدهاند بايد با رعايت اصول علمي ارزشيابي صورت گيرد.
لازم است ارزشيابيها بهصورت مستمر و با استفاده از روشهاي
ارزيابي مختلف که داراي پايايي و روايي لازم باشد، صورت گيرد و در آن ديدگاههاي
دستاندرکاران مختلف لحاظ شود.
ارزيابي کيفيت عملکرد آموزشي براساس دستورالعملي که با
رعايت مفاد اين آييننامه توسط معاونت آموزشي وزارت بهداشت تهيه و ابلاغ ميشود،
انجام ميگيرد.
تبصره: براي محاسبه نمره
ارزشيابي کيفيت تدريس، ميانگين نمرههاي کل زمان توقف در هر مرتبه علمي لحاظ ميشود.
|