ماده 9ـ
عرضهکننده موظف است در زمان تحويل، خودروي درخواستي مصرفکننده را در حضور وي کنترل نموده و پس از حصول اطمينان از عدم وجود عيب، خودرو را تحويل دهد.
تبصره 1ـ عرضهکننده موظف است در صورت وجود عيب احتمالي در خودرو، عيب مربوط را مطابق زمان استاندارد تعميراتي مربوط، رفع کند مشروط بر آن که رفع عيب، موجب کاهش ارزش قيمتي خودرو نگردد. درغير اين صورت عرضهکننده موظف است نسبت به تعويض خودرو و يا اخذ رضايت کتبي مصرفکننده اقدام نمايد.
تبصره 2ـ در صورتي که مصرفكننده در دوره تضمين به نمايندگي مجاز مراجعه نمايد و رفع كامل عيوب خودرو تحت هر شرايطي در مدت زمان باقي مانده از دوره مذکور براي نمايندگي مجاز مقدور نباشد، عرضهكننده يا واسطه فروش با نمايندگي مجاز موظف است ضمن الزام نمايندگي مجاز به اعلام كتبي موضوع به مصرفكننده ترتيبي اتخاد نمايد كه خودرو در اولين فرصت ممكن تحت شرايط تضمين رفع عيب گردد.
تبصره3ـ عرضهکننده موظف است در صورتي كه رفع عيوب خودرو مستلزم گذشت زمان باشد، ضمن ثبت دقيق عيوب خودرو در دو نسخه و تحويل يک نسخه از آن به مصرفکننده، برابر ماده (17) اين آييننامه رفتار نمايد.