ماده 11 ـ
دفتر شكايات داراي قسمتهاي ذيل خواهد بود:
1ـ دبيرخانه.
2ـ شعبه عرايض.
3ـ شعب بازرسان قضائي.
ماده 12 ـ
شكاياتي كه از مامورين قضائي به وزارت عدليه و پاركه ديوانعالي تميز ميرسد به اداره نظارت فرستاده خواهد شد. كليه شكاياتي كه به اين ترتيب به اداره نظارت فرستاده ميشود يا مستقيما به اين اداره ميرسد به دفتر شكايات ارجاع ميشود.
ماده 13 ـ
دفتر شكايات موظف است نسبت به شكايات واصل رسيدگي و شاكيان را به مراجع صالحه راهنمائي كند و حتيالمقدور در تهيه راهحل و وسائل رفع شكايت و انجام تقاضاي شاكيان در حدود مقررات كوشش نمايد و نتيجه رسيدگي خود را به رئيس اداره نظارت گزارش دهد كه در صورت لزوم به يكي از شعب بازرسان قضائي ارجاع شود.
ماده 14 ـ
دبيرخانه مكلف است امور دفتري اداره نظارت را تحت نظم درآورده جواب شكايات را كتبا تهيه نمايد.
ماده 15 ـ
شعبه عرايض مكلف است نسبت به شكايات واصله تحقيقات لازمه را شاكي و عضو متشكيعنه بعمل آورد عنداللزوم پرونده كار را ملاحظه و گزارش نسبت به موضوع ترتيب دهد.