ماده 6 ـ
وزارت آموزش و پرورش موظف است به منظور گسترش فرهنگ اقامه نماز، علاوه بر موارد فوقالذكر، اقدامات زير با عمل آورد:
الف ـ بخشي از مطالب جزوههاي آموزشي مراكز پيشدبستاني به نماز اختصاص داده شود و خردسالان به صورت تشريحي و تصويري با نماز آشنا شوند.
ب ـ بخشي از مطالب كتب دروس ديني، معارف و بينش اسلامي دبستانها، مدارس راهنمايي، دبيرستانها، نهضت سوادآموزي، مراكز پيشدانشگاهي و مراكزتربيت معلم، متناسب با هر يك از گروههاي سني به نماز اختصاص داده شود و كودكان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با مفاهم نماز آشنا شوند.
پ ـ كليه معلمان، دبيران و اساتيد مراكز آموزشي به روشهاي مناسب با فلسفه نماز آشنا شده و شيوههاي اثر گذاري بر دانشآموزان و دانشجويان را بياموزند.
ت ـ كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در برنامهها و توليدات آموزشي و تفريحي خود اعم از كتب، حوزهها، فيلمها و غيره) موضوع نماز را به طورجدي مطرح نموده و براي آن جايگاهي خاص قايل شوند.
ث ـ در كليه مراكز آموزشي و پرورشي، محلي براي برگزاري نماز تعيين شود و فضاي عمومي اين مراكز همواره مشوق دانشآموزان و دانشجويان براي اقامهنماز و زنده نمودن فرهنگ نماز باشد.
ج ـ در طرحهاي ساختمانهاي جديد مراكز آموزشي و پرورش، محل نمازخانه به صورت شاخص مورد نظر قرار گيرد.
چ ـ در اردوها، برنامهها و جشنوارههاي آموزشي، فرهنگي، هنري و ورزشي، با فرارسيدن وقت نماز، نماز اقامه شود.
ح ـ برنامه ساعات درسي مراكز آموزي به گونهاي تنظيم شود كه با فر رسيدن وقت نماز، نماز اقامه شود.
خ ـ انجمن اوليا و مربيان در جلسات و برنامههاي خود، والدين را نسبت به امر نماز فرزندان توجيه و تشويق نموده و نسبت به تشويق والدين براي ساختنمازخانه در مدارس اقدام نمايد.
د ـ از شخصيتهاي مذهبي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي براي شركت در مراسم نماز جماعت مراكز آموزشي و پرورش دعوت به عمل آيد.
ذ ـ بين مدارس و مساجد هم جوار آنها ارتباط برقرار شود و دانشآموزان براي شركت در مراسم نماز جماع و جمعه ترغيب شوند.
ر ـ در كتابخانهها جايگاه ويژهاي براي كتب مربوط به نماز اختصاص يافته و نسبت به جمعآوري آثار منتشر شده در خصوص نماز اقدام شود تا در اختيارعلاقمندان قرار گيرد.