هيات وزيران در جلسه مورخ 4/2/1364 بنا به پيشنهاد مشترک شماره 1001/ 4/1825-1وزارت برنامه وبودجه و بانک مرکزي جمهوري اسلامي، آئيننامه اجرائي موضوع بند ج تبصره 3 قانون بودجه سال 1364 کل کشور را به شرح زير تصويب نمودند:
1 ـ
سهم هر يک از بخشهاي توليدي از تسهيلات اعتباري موضوع تبصره 3 و نحوه توزيع آن به شرح زير تعيين ميگردد:
الف ـ سهم بخشهاي توليدي
- طرحهاي توليدي و کشاورزي و منابع طبيعي
شش ميليارد و پانصد ميليون ريال 000/000/500/6 ريال
- طرحهاي توليدي صنايع روستائي
شش ميليارد و پانصد ميليون ريال 000/000/500/6 ريال
- طرحهاي توليدي صنعتي و معدني و مصالح ساختماني
دوازده ميليارد ريال 000/000/000/12 ريال
000/000/000/25ريال
جمع بيست و پنج ميليارد ريال
ب - مبلغ پنج ميليارد ريال از تسهيلات اعتباري منظور در اين تبصره در بخشهاي توليدي مختلف (به شرح جدول پيوست) صرفا جهت ايجاد واحدهاي توليدي توسط آن گروه از افرادي که از مراکز استانها به مناطق روستائي و شهرستانهاي کوچک مستعد مهاجرت نموده و متعهد به حداقل ده سال سکونت در منطقه مي شوند اختصاص مي يابد.
تسهيلات اعتباري فوق پس از معرفي و تاييد فرمانداري مبني بر مهاجرت و سپردن تعهد لازم مبني بر ده سال سکونت در منطقه با رعايت ساير مفاد اين آئيننامه اجرائي اعطاء خواهد گرديد.
پ ـ مبلغ ده ميليارد ريال از تسهيلات اعتباري تبصره صرفا جهت گسترش واحدهاي کشاورزي و دامي و منابع طبيعي و همين طور ده ميليارد ريال ديگر جهت ايجاد واحدهاي مربوط به صنايع روستائي اختصاص مي يابد. جهاد سازندگي ميتواند اقدامات لازم در اين آئيننامه اجرائي را به در خواست متقاضيان طرحهاي بخش صنايع روستائي انجام دهد.
ت ـ سهم هر يک از بانکهاي استان به تفکيک اعتبارات مورد نياز بخشها و فعاليتهاي توليدي مناطق محروم يا مستعد کشور و همچنين رعايت موارد مندرج در اين ماده، از منابع اين تبصره ضمن جدول پيوست تعيين گرديده است که با رعايت ساير مواد اين آئيننامه اجرائي اعطاء خواهد گرديد با توجه به ميزان جذب اعتبارات در هر يک از بانکهاي استان عنداللزوم تغييرات لازم هر چهار ماه يک بار توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و وزارت برنامه و بودجه در جدول پيوست اين آئيننامه داده خواهد شد به نحوي که در جمع کل اعتبارات تبصره تغييري حاصل نشود.
2 ـ
منابع لازم براي اجراي طرحهاي موضوع اين تبصره عبارتند از:
الف ـ منابع داخلي بانکهاي استان
ب ـ سهم سرمايه گذاران طرحهاي توليدي.
بانکهاي استان، در صورت عدم تکافوي منابع داخلي تقاضاي دريافت اعتبار از بانکهاي تجاري را براي بررسي و اقدام به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران ارسال خواهند داشت.
3 ـ
اعطاي تسهيلات اعتباري به بانکهاي استان«از محل منابع ساير بانکهاي تجاري» منوط به بررسي اطلاعات و مدارک لازم و ميزان منابع داخلي و تسهيلات اعطائي قبلي و پيش بيني اعطاي تسهيلات اعتباري بعدي بانک متقاضي به طرحهاي توليدي نظارت شده از محل منابع موضوع تبصره و تاييد نياز بانک استان، توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.
4 ـ
بانکهاي تجاري کمبود منابع مورد نياز بانکهاي استان را از محل منابع خود به شکل سپرده سرمايه گذاري خاص نزد بانک استان براي مصارف موضوع تبصره 3 تامين خواهند نمود، مدت اين قبيل سپردهها حداکثر تا 5 سال خواهد بود.
5 ـ
براي استفاده از تسهيلات اعتباري موضوع تبصره 3 لازم است بدوا توسط اشخاص حقيقي و حقوقي طرح لازم به شرح زير تهيه و به بانکهاي استان ارائه شود.
منظور از طرح در اين دستورالعمل عبارت است از شرح عمليات اجرائي و ارائه پيش بينيها و اطلاعات لازم در رابطه با ايجاد، باز سازي، توسعه، تکميل و راه اندازي مجدد يک واحد توليدي مشتمل بر انگيزه اجراي طرح، مشخصات متقاضي يا متقاضيان يا نحوه مالکيت آنان، سوابق کار در رشته توليدي ذيربط، مهارتهاي شخصي و پيش بيني آموزشهاي فني ضمن اجراي طرح، مشخصات فني کليه ساختمانها و تاسيسات و ماشينالات (بهاي کل و واحد) و پيش بيني مشخصات حقوقي زمين محل استقرار طرح، مجوزهاي قانوني لازم (از جمله پروانه تاسيس يا موافقت اصولي و...) زمان اجراي طرح به انضمام سرمايه در گردش مورد نياز و صورتهاي مالي و جداول مشخصه وضع مالي و اقتصادي طرح پيش بيني شده براي طول عمر طرح و انواع عقود شرعي پيشنهادي جهت تامين منابع مورد نياز و ساير توجيهات اقتصادي و اجتماعي.
تبصره ـ فرم مشخصات طرح ظرف مدت بيست روز از تصويب اين آئيننامه توسط وزارت برنامه و بودجه و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران تهيه و پس از هماهنگي در هيئتي مرکب از نمايندگاه وزارت خانههاي صنايع ـ صنايع سنگين ـ معادن و فلزات ـ کشور ـ جهاد سازندگي و ساير دستگاههاي ذيربط به سازمان برنامه و بودجه استانها و بانکهاي استان ابلاغ خواهد گرديد.
اولويتهاي اجرائي مربوط به نوع و ماهيت طرحهاي بخشهاي مختلف توليدي به ضميمه ميباشد.
6 ـ
بانک استان موظف است طرحهاي ارائه شده رات بررسي و نظرات خود را ظرف مدت بيست روز به متقاضي اعلام نمايد، متقاضي ميتواند در هر حال پس از انقضاي مدت فوق طرح خود را به دبيرخانه شوراي عالي برنامه ريزي استان (سازمان برنامه و بودجه استان) تسليم نمايد، سازمان برنامه و بودجه استان موظف است بدوا طرحهاي مذکور را در کميسيون 4 نفره با شرکت نمايندگان بانک استان، سازمان برنامه و بودجه استان، مرکز گسترش خدمات توليدي و عمراني استان و يک نفر از ادارات کل صنايع، صنايع سنگين، معادن و فلزات، کشاورزي و جهاد سازندگي که بر حسب موضوع طرح، تشکيل ميگردد، مطرح نمايد. اين کميسيون موظف است طرحهاي مطروحه را به دقت از نظرات فني و اقتصادي و مالي مورد بررسي قرار دهد و در صورت تاييد طرح مراتب در شوراي عالي برنامه ريزي استان مطرح ميگردد و در صورت تصويب طرح در شوراي عالي، بانک استان موظف است در مورد مصوبات کمتر از يک صد ميليون ريال بلافاصله نسبت به عقد قرارداد لازم با متقاضي اقدام نمايد و طرحهاي با اعتبار بيش از يک صد ميليون ريال براي بررسي بيشتر به وزارت برنامه و بودجه ارسال و سپس به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد.
تبصره ـ حضور کليه اعضاي کميسيون 4 نفره موضوع بند 7 اين دستورالعمل جهت بررسي و تصويب طرحهاالزامي بوده و اتخاذ تصميم حداقل با سه راي مثبت خواهد بود. بديهي است در صورت عدم توجيه طرح از طرف کميسيون مذکور مراتب قابل طرح در شوراي عالي برنامه ريزي استان نخواهد بود.
سازمان برنامه و بودجه استان موظف است به عنوان دبيرخانه شوراي عالي برنامه ريزي در جلسات شوراي عالي که به منظور بررسي طرحهاي موضوع تبصره 3 تشکيل ميگردد از نمايندگان بانک استان به طور عام در همه جلسات و مرکز گسترش و بنياد امور مهاجرين جنگ بر حسب مورد دعوت به عمل آورد.
7 ـ
تسهيلات اعتباري مربوط به سرمايه در گردش واحدهاي توليدي موجود نيز با توجه به جدول گردش نقدي که بر اساس جدول گردش عمليات تنظيم ميگردد از منابع اعتباري تبصره 3 قابل تامين خواهد بود. اين قبيل طرحها بايد جهت بررسي و تاييد قبلي به وزارت برنامه و بودجه ارسال گردند، تسهيلات اعطائي از محل اين تبصره نبايد تحت هيچ عنواني به مصرف باز پرداخت بدهيهاي قبلي طرحها برسد.
8 ـ
بانکهاي استان موظفند قرار داد مربوط به طرحهاي مصوب شوراي عالي برنامه ريزي استان يا هيئت وزيران را از طريق استفاده از يک يا چند نوع از عقود شرعي پيش بيني شده در قانون عمليات بانکي بدون ربا با متقاضيان منعقد نمايد.
تبصره ـ تمام يا قسمتي از منابع لازم براي اجراي طرحهاي ارائه شده از طرف تعاونيهاي مراکز گسترش خدمات توليدي و عمراني حداکثر معادل 50 ? اعتبارات پس انداز قرضالحسنه بانک استان تامين خواهد شد.
9 ـ
بانکهاي استان موظفند منابع اعتباري موضوع تبصره 3 را به تدريج و متناسب با پيشرفت امور طرح در اختيار متقاضيان قرار دهند.
تعيين مدت زمان لازم براي باز پرداخت تسهيلات اعتباري اعطائي در تاريخ شروع باز پرداخت اقساط با توجه به ماهيت طرح توسط سازمان برنامه و بودجه استان و بانک استان تعيين خواهد شد.
در صورتي که زمان باز پرداخت بيش از 5 سال باشد، وزارت برنامه و بودجه موظف از است در سر رسيد 5 سال مانده مطالبات ناشي از اجراي اين گونه طرحها را در لايحه بودجه سالانه منظور نمايد که در اين صورت بانک استان موظف است از اين پس اقساط در يافتي را مستقيما به حساب خزانه واريز نمايد.
10 ـ
بانکهاي استان موظفند هر ساله مانده مطالبات سر رسيده و باز پرداخت نشده خود ناشي از اعطاي تسهيلات اعتباري موضوع تبصره 3 قانون بودجه سنواتي را به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران ارسال نمايند بانک مرکز ي جمهوري اسلامي موظف است همه ساله اين تعهدات را تنظيم و حداکثر تا پايان شش ماهه اول هر سال به وزارت برنامه و بودجه اعلام نمايد تا در لايحه بودجه ساليانه کل کشور پيشنهادي به مجلس شوراي اسلامي منظور گردد.
11 ـ
تامينهاي تسهيلات اعتباري موضوع اين آئيننامه عبارتند از:
الف ـ اعطاي جايزه برداشت از حسابهاي بانکهاي استان نزد کليه بانکها به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران.
ب ـ تضمين وزارت برنامه و بودجه دائر بر اين که مانده مطالبات بانکهاي استان ناشي از اعطاي تسهيلات اعتباري از منابع تبصره را براي هر سال حداکثر ظرف مدت پنج سال در لايحه بودجه سالانه کل کشور پيشنهادي به مجلس شوراي اسلامي منظور نمايد.
12 ـ
بانکهاي استان که از محل اعتبارات تبصره 3 اقدام به اعطاي تسهيلات اعتباري مي نمايند موظف اند به موارد زير نظارت به عمل آورند:
الف ـ به مصرف اعتبارات مزبور متناسب با پيشرفت اجرائي طرح.
ب ـ بر واريز مطالبات ناشي از اعطاي تسهيلات اعتباري از محل در آمد طرح حدود و نحوه اين نظارت بر اساس آئيننامههاي اجرائي و ضوابط داخلي بانکهاي استان ميباشد.
13 ـ
در مورد عقودي که نياز به اخذ تامين کافي دارند کليه متحدثات و اموال و دارائيها قابل توثيق که از اجراي طرح ناشي مي شود به توثيق بانک استان در خواهد آمد در عين حال وام گيرندگان موظفند در صورت کمبود، وثايق قابل قبول ديگر و يا سفته به امضاي خود به بانک بسپارند. بانک استان موظف است در مورد اخذ اقساط تسهيلات اعطائي به موقع و بر اساس قانون اقدام نمايد. استفاده کنندگان از تسهيلات موضوع اين تبصره نيز موظفند باز پرداخت اقساط تسهيلات دريافتي را به موقع انجام دهند و عدم اين باز پرداختها در حکم تصرف غير قانوني در اموال دولتي است.
14 ـ
در مورد طرحهائي که به تصويب شوراي عالي برنامه ريزي استان يا هيات وزيران ميرسد سهم سرمايه گذاري مجري در کل سرمايه گذاري طرح از 10 ? کل سرمايه گذاري کمتر نخواهد بود، در مورد طرحهاي بخش صنايع روستائي و مراکز گسترش خدمات توليدي و عمراني استانها سهم مجريان طرح به پيشنهاد کميسيون بند 7 اين آئيننامه اجرائي و تاييد شوراي عالي برنامه ريزي يا هيات دولت تعيين خواهد شد و مشمول محدوديت10? نميباشد.
15 ـ
در اجراي تبصره 3 قانون بودجه سال 1364 بانکهاي استان موظفند هر 4 ماه يک بار گزارش عملکرد تبصره را شامل انواع و ميزان تسهيلات اعتباري اعطائي و شرايط و مدت باز پرداخت و مشخصات استفاده کنندگان از تسهيلات اعتباري مذکور و نوع وماهيت طرحها و همچنين ميزان بدهيهائي که در سر رسيد باز پرداخت نشده اند را ظرف مدت 10 روز از پايان هر چهار ماه به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ارسال نمايند تا از طريق وزارت برنامه و بودجه بههيات وزيران جهت تقديم به مجلس شوراي اسلامي ارائه گردد.
[امضاء]
نخست وزير ـ مير حسين موسوي
اولويتهاي اجرائي مربوط به طرحهاي موضوع تبصره 3 قانون بودجه سال 1364 كشور بشرح زير ميباشد:
الف ـ اولويتهاي صنعتي معدني و ازنظر نوع طرح بترتيب عبارتند از: 1 ـ تكميل طرحهاي سرمايهگذاريهاي ناتمام كه قبلاً توسط بانكهاي تخصصي و استاني اجراء شدهاند. 2 ـ طرحهاي ايجاد و گسترش واحدهاي صنعتي كوچك در مناطق كشاورزي و روستائي و در جوار صنايع بزرگ بمنظور ايجاد اشتغال مولد، تامين نيازهاي كشاورزي و ضروري ساكنين روستاها و شهرهاي كوچك و همچنين نيازهاي صنايع بزرگ . 3 ـ طرحهاي صنعتي مربوط به بازيابي و استفاده از ضايعات اضافات و اقلام مستعمل و تبديل آنها به مواد، قطعات و كالاهاي صنعتي قابل استفاده. 4 ـ طرحهاي تكميل، ايجاد و توسعه صنايع صادراتي، غيرنفتي كه علاوه بر ايجاد درآمد ارزي، موجد و مشوق سرمايهگذاري و توليد در ساير زمينههاي وابسته در بخشهاي مختلف اقتصاد داخلي ميباشد. ب ـ ترتيب اولويتهاي صنعتي و معدني از نظر رشتههاي فعاليت بشرح زير ميباشد: 1 ـ صنايع تبديلي غذائي وابسته به مواد اوليه داخلي كه به افزايش عرضه محصولات غذائي و بهرهبرداري صحيح از توليدات كشاورزي و دامي كمك مينمايدازقبيل صنايع توليد شكر، شيرپاستوريزه، كنسرو گوشت و ماهي و سبزيجات غذاي دام و طيور. 2 ـ صنايع تبديلي معدني بمنظور تبديل مواد خام معدني به مواد اوليه صنعتي و جلوگيري از واردات آنها و تشويق صادرات مواد تبديلي به جاي مواد خام معدني. 3 ـ طرحهاي مربوط به استحصال مواد معدني غير فلزي (صنعتي) و صنايع تغليظ، تكليسي مربوطه. 4 ـ طرحهاي مربوط به استحصال مواد فلزي و صنايع تغليظ، ذوب پالايش و غيره. 5 ـ طرحهاي مربوط به استحصال مواد مصالح ساختماني و كارخانجات صنعتي مربوطه. 6 ـ صنايع توليد كننده سموم دفع آفات كشاورزي و كودهاي شيميائي وارگانيك. 7 ـ صنايع سازنده ماشينآلات قطعات و كالاهاي موردنياز بخش كشاورزي ازقبيل تراكتور، پمپ، ابزارها و ادوات كشاورزي، آبياري و آبرساني. 8 ـ صنايع توليد كننده كالاهاي مصرفي بادوام مربوط به ساختمان و مسكن ازقبيل كليد و پريز، كابل و سيم و لامپ و غيره. 9 ـ صنايع توليد كننده كالاها و ماشينآلات براي توسعه توليد و فعاليت دربخش صنايع و ساير بخشها بخصوص بخشهاي زيربنائي همچون برق، نفت، گاز، آب، مخابرات و راه، از قبيل ژنراتور، كمپرسور، پمپ ترانزيستور، ماشينهاي راهسازي و غيره. 10 ـ صنايع شيميائي توليد كننده مواد حدواسط. 11 ـ صنايع نور فلزات غيرآهني ازقبيل مس، سرب و روي و كرم و آلياژهاي اين فلزات. 12 ـ صنايع توليد كننده ماشينهاي ابزار و قطعات فلزي ازقبيل چرخ دنده و انواع قطعات ريختهگري و آهنگري. اولويتهاي طرحهاي صنايع روستائي 1 ـ تكميل طرحهاي نيمه تمام صنعتي كه قلاً توسط وزارت جهاد سازندگي اجراء شدهاند (ازطريق فروش تمام يا قسمتي از سهام آنان به بخشهاي غيردولتي). 2 ـ اجراي طرحهائي كه قبلاً توسط وزارت جهادسازندگي يا ساير دستگاهها و سازمانها، مرحله نمونهسازي ساخت آزمايشگاهي آنها بپايان رسيده و براي ايجاد خط توليد آماده شدهاند. 3 ـ طرحهاي مربوط به تبديل و نگهداري فرآوردههاي كشاورزي، دامپروري و ضايعات آنها ازقبيل: آردسازي، شاليكوبي، خوراك دام و لبنيات، صابون، دباغيكفش و لباس چرمي، پشم شوئي، ريسندگي، بافندگي. 4 ـ طرحهاي مربوط به توليد ابزار و ادوات كشاورزي، دامپروري، ماهيگيري واحدهاي كوچك ماشينسازي (آهنگري، ريختهگري، فلزكاري و تراشكاري) جهت توليد ادوات، ابزار و قطعات. 5 ـ توليد مصنوعات موردنياز با استفاده از مواد اوليه معدني، گياهي موجود در منطقه شامل احداث واحدهاي توليد انواع سيمان و فرآوردههاي سفالي، رنگهاي گياهي، ساخت كندو و مصنوعات چوبي، ظروف شيشهاي. 6 ـ طرحهاي مربوط به توليد قطعات موردنياز صنايع متوسط و بزرگ ازقبيل اجزاء و قطعات دوچرخه و موتور، انواع پيچ و مهره، پرچ، واشر مونتاژ انواع لوازم و قطعات برقي. 7 ـ طرحهاي مربوط به توليد ساير مصنوعات موردنياز روستا و مراكز روستائي از قبيل انواع ظروف فلزي، پلاستيكي، چراغ و خوراكپزنفتي مخازن آب و سوخت لوازمالتحرير، دربهاي كركرهاي، وسائل فلزي بهداشتي كارد، قاشق، چنگال، فانوس. اولويتهاي صنايع توليد كننده مصالح ساختماني 1 ـ توليد سيمان و سيمان تراس ـ بوزولاني، روبارهاي. 2 ـ صنايع توليد انواع سراميك. 3 ـ صنايع توليد آجر، آهك، گچساختماني. 4 ـ صنايع توليد وسائل چيني بهداشتي و ساختماني. 5 ـ صنايع مربوط به توليد قطعات پيشساخته سبك و انواع پوكه معدني. اولويت طرحهاي مربوط به بخش كشاورزي و منابع طبيعي 1 ـ در زمينه آب و خاك. الف ـ شبكه آبياري و زهكشي. ب ـ تسطيح اراضي. پ ـ زهكشهاي روباز و زيرزميني. ت ـ تأمين آب زراعي. 2 ـ در زمينه دام. الف ـ كمك به راهاندازي و استفاده حداكثر از ظرفيتهاي بالقوه موجود در زمينه دامداري، مرغداري و صنايع وابسته. ب ـ توسعه و احياء واحدهاي دامداري روستائي. پ ـ افزايش توليد گوشت قرمز از طريق اجراي طرحهاي پرواربندي گاو و گوسفند. ت ـ اجراي طرحهاي توليدي به نحوي كه توليدات حاصله در اختيار دولت قرار گيرد، مانند طرحهاي توليد و پرورش تليسه، توليد و پرورش قوچ و گوساله اصلاح شده، شير، گوشت و غيره. 3 ـ در زمينه زراعت. الف ـ توليد علوفه براي خوراك دام. ب ـ توليد بذر اصلاح شده. پ ـ توليد سموم گياهي. ت ـ تهيه و توليد ادوات كشاورزي. ث ـ ايجاد سردخانه. ج ـ كشت و توليد محصولات استراتژيك. توزيع تسهيلات اعتباري تبصره 3 قانون بودجه سال 1364 كل كشور «ارقام به ميليون ريال»
رديف |
استانها |
كشاورزي و منابع طبيعي |
صنايع روستائي |
صنعت و معدن و مصالح ساختماني |
جمع كل |
سهم مهاجرين از مراكز استانها و مناطق روستائي و شهرهاي كوچك |
سايرين |
1 |
مركزي |
250 |
200 |
350 |
800 |
200 |
600 |
2 |
گيلان |
250 |
350 |
300 |
900 |
200 |
700 |
3 |
مازندران |
250 |
350 |
400 |
1000 |
250 |
750 |
4 |
آذربايجانشرقي |
350 |
300 |
550 |
1200 |
300 |
900 |
5 |
آذربايجانغربي |
200 |
200 |
500 |
900 |
200 |
700 |
6 |
باختران |
200 |
200 |
200 |
600 |
200 |
400 |
7 |
خوزستان |
300 |
200 |
300 |
800 |
300 |
500 |
8 |
فارس |
300 |
300 |
300 |
900 |
300 |
600 |
9 |
كرمان |
300 |
300 |
700 |
1300 |
300 |
1000 |
10 |
خراسان |
300 |
300 |
400 |
1000 |
300 |
700 |
11 |
اصفهان |
250 |
300 |
500 |
1000 |
300 |
700 |
12 |
هرمزگان |
200 |
300 |
700 |
1200 |
200 |
1000 |
13 |
سيستان و بلوچستان |
350 |
300 |
650 |
1300 |
300 |
1000 |
14 |
كردستان |
200 |
200 |
400 |
800 |
200 |
600 |
15 |
همدان |
250 |
200 |
300 |
750 |
100 |
650 |
16 |
لرستان |
250 |
250 |
250 |
750 |
150 |
600 |
17 |
ايلام |
200 |
150 |
150 |
500 |
100 |
400 |
18 |
زنجان |
250 |
200 |
400 |
850 |
150 |
700 |
19 |
كهكيلويه و بويراحمد |
250 |
200 |
250 |
700 |
150 |
550 |
20 |
چهارمحال و بختياري |
250 |
200 |
350 |
800 |
150 |
650 |
21 |
سمنان |
200 |
200 |
400 |
800 |
100 |
700 |
22 |
يزد |
100 |
300 |
400 |
800 |
100 |
700 |
23 |
بوشهر |
200 |
200 |
250 |
650 |
100 |
550 |
24 |
تهران |
350 |
350 |
-- |
700 |
350 |
350 |
-2 |
سهم دولت |
500 |
500 |
3000 |
4000 |
-- |
4000 |
جمع كل |
6500 |
6500 |
12000 |
25000 |
5000 |
20000 |
1 ـ 20% از اعتبارات اين بخش صرفاً جهت طرحهاي معدني و يا صنايع معدني به مصرف خواهد رسيد. 2 ـ اين اعتبار بصورت متمركز در اختيار دولت خواهد بود تا با توجه به مصالح اقتصادي و فني و مالي جهت طرحهائي كه ارائه خواهد شد به مصرف برسد.