صفحه اصلی
اصطلاحنامه
درختواره قوانین
مشروح مذاکرات
قوانین تنقیح شده
ورود کاربران
راهنمـــــا
عنـوان قانون شامل:
بصورت عبارت
مشابه شکلی
باشد.
و عنوان یا متن قانون شامل:
بصورت عبارت
مشابه شکلی
باشد.
و موضوعات آن شامل:
بصورت عبارت
مشابه شکلی
باشد.
جستجو در شماره رای، نظریه یا مصوبه:
بازه زمانی تصویب
از تاریـخ:
تا تاریـخ:
تنظیم گردد.
جستجوی پیشرفته
مجموعههاي روزنامه رسمي- سال 1343
>
قانون دريايي
>
فصل چهارم ـ باربري دريايي
>
مصوبه
شماره 8888-11111
مورخ 1343/6/29
فصل چهارم ـ باربري دريايي
ماده 52 ـ تعاريف.
اصطلاحاتي كه در اين فصل به كار رفته داراي معاني زير است. [...ادامه]
ماده 53 ـ مسئوليت و وظايف متصدي باربري.
با توجه به مفاد ماده 57 در هر قرارداد باربري مسئوليت تعهدات حقوق [...ادامه]
ماده 54 ـ وظايف متصدي باربري.
1 ـ متصدي باربري مكلف است قبل از هر سفر و در شروع [...ادامه]
ماده 55 ـ عدم مسئوليت متصدي باربري و كشتي.
1 ـ كشتي و متصدي باربري هيچكدام مسئول فقدان يا خسارت ناشي از [...ادامه]
ماده 56 ـ اعراض از حقوق و افزايش مسئوليت و تعهدات.
متصدي باربري مختار است از تمام يا قسمتي از حقوق و عدم مسئوليتهاي [...ادامه]
ماده 57 ـ تنظيم قرارداد با شرايط خاص.
با وجود مقررات مذكور در مواد فوق متصدي باربري ـ فرمانده و يا [...ادامه]
ماده 58 ـ قرارداد خاص راجع به خسارات وارده به كالا قبل از بارگيري و بعد از تخليه كشتي.
هيچيك از مقررات اين فصل مانع از آن نيست كه متصدي باربري و [...ادامه]
ماده 59 ـ عدم تعميم مقررات فصل حاضر.
مقررات اين فصل در حقوق و تعهدات متصدي بار مندرج در فصل پنجم [...ادامه]
ماده 60 ـ مشخصات بارنامه دريايي.
الف ـ خصوصيات و مشخصات بارنامه دريايي به شرح زير است كه بايد [...ادامه]
ماده 61 ـ كيفيت حقوقي بارنامه دريايي.
بارنامه دريايي ممكن است مانند چك به نام شخص معين يا حامل يا [...ادامه]
ماده 62 ـ نسخ بارنامه دريايي.
بارنامه دريايي لااقل بايد در چهار نسخه به شرح زير صادر شود: [...ادامه]
ماده 63 ـ مدت لازم براي صدور بارنامه.
بارنامه دريايي بايد ظرف 24 ساعت پس از بارگيري تنظيم شده و بهامضاء [...ادامه]
ماده 64 ـ حقوق دارنده بارنامه ـ تحويل گيرنده.
دارنده نسخه اصلي بارنامه دريايي حق دارد تحويل بار را از فرمانده كشتي [...ادامه]
ماده 65 ـ تحويل بار قبل از رسيدن به مقصد.
پس از صدور بارنامه دريايي نميتوان تحويل بار را قبل از رسيدن بهمقصد [...ادامه]
ماده 66 ـ فساد بار.
اگر بار در معرض تضييع و فساد سريع باشد فرمانده ميتواند بار مزبور [...ادامه]
ماده 67 ـ بار بدون بستهبنديـ تعيين وزن توسط شخص ثالث.
هرگاه بر حسب عرف تجاري وزن بار بدون بستهبندي از طرف كسي غير [...ادامه]
ماده 68 ـ حمل بار بدون اجازه مالك.
فرمانده و كاركنان كشتي بههيچ وجه حق ندارند بدون اجازه مالك كشتي و [...ادامه]