عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.
مصوبه‌‌ مجلس سنا مورخ 1337/12/6
مصوبه‌‌ مجلس شوراي ملي مورخ 1338/7/8

4 ـ سازمان اداري

12 ـ دواير آموزش و تجديد آموزش حرفه‌اي بايستي به منزله يك برنامه مستمر و هماهنگ از طرف مقام يا مقامات صلاحيتدار تشكيل و توسعه يابد و‌تا جايي كه عملي باشد از دواير موجود راهنمايي حرفه‌اي ـ آموزش حرفه‌اي و كاريابي استفاده گردد.
13 ـ مقام يا مقامات صلاحيتدار بايد اطمينان حاصل نمايند كه براي انجام امور تجديد آموزش و تربيت اشخاص معلول و نظارت و تعقيب امور مزبور‌كارمنداني با معلومات كافي و مقتضي وجود داشته باشد.
14 ـ توسعه و پيشرفت امور تجديد تربيت آموزش حرفه‌اي بايستي به‌موازات توسعه دواير عمومي راهنمايي حرفه‌اي ـ آموزش حرفه‌اي و كاريابي‌صورت گيرد.
15 ـ دواير تجديد آموزش حرفه‌اي بايد به نحوي تشكيل و توسعه يابد كه براي اشخاص معلول فرصتهايي جهت آمادگي براي خدمت و به‌دست‌آوردن و حفظ شغل مناسب در هر زمينه‌اي كه باشد به وسيله خودشان فراهم آيد.
16 ـ مسئوليت اداري سازمان عمومي و توسعه دواير تجديد آموزش و تربيت حرفه‌اي بايد به نحو زير محول گردد:
‌الف ـ به يك مقام يا.
ب ـ مشتركاً به مقاماتي كه مشمول فعاليتهاي مختلف برنامه مي‌باشد در حالي كه به يكي از اين مقامات بايد مسئوليت مقدماتي ايجاد هماهنگي محول‌شود.
17 ـ (1) ـ مقام يا مقامات صلاحيتدار موظفند كليه اقدامات لازم و شايسته را به منظور انجام همكاري و هماهنگي بين هيأتهاي عمومي و خصوصي‌متصدي فعاليتهاي تجديد آموزش و تربيت حرفه‌اي معمول دارند.
(2) ـ اين اقدامات در صورت اقتضا بايد شامل مسائل زير باشد:
‌الف ـ تعيين مسئوليت‌ها و تعهدات هيأتهاي عمومي و خصوصي.
ب ـ مساعدت فني به هيأتهاي مخصوص كه به طور مؤثر در فعاليتهاي مربوط به تجديد آموزش حرفه‌اي شركت مي‌جويند.
ج ـ مشاورات فني با هيأتهاي مخصوص.
18 ـ (1) ـ دواير تجديد آموزش و تربيت حرفه‌اي بايد با استعانت كميسيونهاي مشاورتي ممتاز متشكل براي سراسر كشور و در صورت اقتضا براي‌يك منطقه يا يك محل تأسيس و توسعه يابد.
(2) ـ اين كميته‌ها بايستي در موارد مقتضي شامل اعضايي باشد كه از ميان:
‌الف ـ مقامات و هيأتهايي كه مستقيماً در امر تجديد آموزش حرفه‌اي مداخله دارند.
ب ـ سازمانهاي كارفرمايان و كارگران.
ج ـ اشخاصي كه به دليل معلومات و ارتباطشان با امر تجديد آموزش و تربيت حرفه‌اي واجد صلاحيت خدمت باشند.
‌د ـ سازمانهاي اشخاص معلول.
‌برگزيده شده باشند.
(3) ـ كميته‌هاي مورد بحث مسئول مشاوراتي به نحو ذيل مي‌باشند:
‌الف ـ در خصوص توسعه و پيشرفت تدابير و روش و برنامه‌هاي مربوط به تجديد آموزش و تربيت حرفه‌اي براي سرتاسر كشور.
ب ـ در خصوص اجراي ترتيبات و تدابير متخذه ملي و انطباق آنها با شرايط منطقه‌اي و محلي و هماهنگ ساختنشان با فعاليتهاي منطقه‌اي و محلي در‌آن حدود.
19 ـ (1) ـ تحقيقات و بررسي‌ها به منظور تعيين ارزش و نتايج و پيشرفت كار دواير تجديد آموزش و تربيت حرفه‌اي معلولين بايد مورد ترغيب و‌تشويق قرار گيرد مخصوصاً از طرف مقامات صلاحيتدار.
(2) ـ اين گونه تحقيقات و بررسيها بايستي شامل مطالعات مستمر و مخصوص درباره اشتغال معلولين باشد.
(3) ـ تحقيقات بايد همچنين مشتمل باشد بر كارهاي علمي در زمينه فنون و تدابير مختلف كه ممكن است در امر تجديد آموزش حرفه‌اي نقشي را‌بازي كنند.