عنـوان قانون شامل: باشد. و عنوان یا متن قانون شامل: باشد. و موضوعات آن شامل: باشد. بازه زمانی تصویب از تاریـخ: تا تاریـخ: تنظیم گردد.
  • مرجع: [مجموعه تنقيح شده قوانين و مقررات کيفري، دفتر بيست و چهارم: مطبوعات]

‌آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه كار و فعاليت كانونهاي آگهي و تبليغاتي مصوب 1358/12/27 شوراي انقلاب اسلامي

‌شوراي انقلاب جمهوري اسلامي ايران در جلسه مورخ 1358/12/27 بنا به پيشنهاد شماره 106161/45/31 مورخ 1358/7/18 وزارت ارشاد ملي ‌به استناد ماده 6 قانون تأسيس وزارت اطلاعات و جهانگردي (‌سابق) آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه كار و فعاليت كانونهاي آگهي و تبليغاتي را به ‌شرح زير تصويب نمودند:

‌ماده 1 ـ منظور از كانونهاي آگهي و تبليغاتي در اين آيين‌نامه سازمانهايي هستند كه كار آنها تنظيم، تهيه [...ادامه]

‌ماده 2 ـ مأموران صلاحيتدار وزارت ارشاد ملي مي‌توانند در تمام مواقع چگونگي فعاليت و دفاتر كانونهاي آگهي و [...ادامه]

‌ماده 3 ـ هر شخصي حقيقي و يا حقوقي وقتي مي‌تواند به فعاليتهاي موضوع ماده يك اين آيين‌نامه بپردازد [...ادامه]

‌ماده 4 ـ مدير مسؤول بايد داراي شرايط زير باشد: 1 ـ تابعيت ايران. 2 ـ اهليت [...ادامه]

‌ماده 5 ـ كانونهاي آگهي و تبليغاتي نبايد از نظر اداري و تصميم‌گيري وابسته به وسائل ارتباط جمعي و [...ادامه]

‌ماده 6 ـ رسانه‌هاي همگاني مجاز نيستند به مشتريان خود به طور مستقيم تخفيفي به عنوان كارمزد آژانس بدهند [...ادامه]

‌ماده 7 ـ وزارت ارشاد ملي مي‌تواند كساني را كه در تاريخ تصويب اين آيين‌نامه داراي پروانه وزارت اطلاعات [...ادامه]

‌ماده 8 ـ اجازه تأسيس كانونهاي آگهي و تبليغاتي و شعب و نمايندگي در يك يا چند حوزه معيني [...ادامه]

‌ماده 9 ـ در صورت فوت دارنده پروانه كانون هرگاه ميان وراث شخص واجد شرايطي درخواست پروانه كند با [...ادامه]

‌ماده 10 ـ به منظور صدور پروانه تأسيس كانونها و مؤسسات تبليغاتي و رسيدگي به شكايات مربوط به آنها [...ادامه]

‌ماده 11 ـ در مواردي كه پروانه كانونهاي آگهي و تبليغاتي يا شعبه يا نمايندگي آن به عللي تعليق [...ادامه]

‌ماده 12 ـ سازمانهاي تبليغاتي و مؤسسات انتشاردهنده آگهي در تنظيم آگهي‌هاي تبليغاتي خود مكلف به رعايت نكات زير [...ادامه]

‌ماده 13 ـ آگهي‌هاي مربوط به خواص مواد غذائي، آشاميدني، بهداشتي و آرايشي طبق مقررات مربوط مستلزم گرفتن اجازه [...ادامه]

‌ماده 14 ـ براي نمايش هرگونه فيلم و اسلايد تبليغاتي بايد قبلاً از وزارت ارشاد ملي پروانه نمايش كسب [...ادامه]

‌ماده 15 ـ آگهي‌هاي تبليغاتي كه از طريق رسانه‌هاي همگاني (‌راديو، تلويزيون، سينما، روزنامه، مجله، سالنامه ويزيتوري و مانند [...ادامه]

‌ماده 16 ـ هرگاه مدير مسؤول از رعايت مقررات مندرج در اين آيين‌نامه تخلف نمايد بركنار و صاحب كانون [...ادامه]

‌ماده 17 ـ كانونهاي آگهي و تبليغاتي مكلفند كليه دستورالعمل‌هايي را كه در آينده در مورد تبليغات از طرف [...ادامه]

‌ماده 18 ـ از تاريخ انتشار اين آيين‌نامه در روزنامه رسمي هيچ مؤسسه‌اي نمي‌تواند خارج از مقررات اين آيين‌نامه [...ادامه]

‌ماده 19 ـ در صورتي كه دارندگان امتياز پس از صدور پروانه جديد فعاليت رسمي خود را ظرف 6 [...ادامه]

‌ماده 20 ـ مراجع انتظامي جمهوري اسلامي ايران مكلفند به تقاضاي وزارت ارشاد ملي از ادامه كار اين قبيل [...ادامه]

‌ماده 21 ـ از تاريخ تصويب اين آيين‌نامه كليه مقررات مغاير ملغي است.