(ب ـ2) ـ فرم رسيد دادخواست:
با عنايت به اينكه روال جاري در دفاتر دادگاهها به اين نحو است كه مديران دفاتر شعب در قبال وصول دادخواست، صرفاً به ارائه شماره ثبت و تاريخ به تقديمكننده، بسنده مينمايند و اين امر بر خلاف ماده 49 قانون آئين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور مدني كه تصريح نموده است: « مدير دفتر دادگاه پس از وصول دادخواست بايد فوري آنرا ثبت كرده، رسيدي مشتمل بر نام خواهان، خوانده، تاريخ تسليم (روز و ماه و سال) با ذكر شماره ثبت به تقديم كننده دادخواست بدهد و در برگ دادخواست تاريخ تسليم را قيد نمايد ...» ميباشد لذا به منظور رفع اين روال ناصحيح و ايجاد وحدت رويه، فرم رسيد دادخواست (كه پيوست ميباشد) جهت بهرهبرداري كليه دفاتر شعب قضايي معرفي ميگردد. بديهي است منبعد اين فرم جايگزين كليه رسيدهاي متفرقه كنوني خواهدبود.